Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda gitarreffekter och mboxen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-22 12:13

Går det på nått sätt att använda gitarreffektpedaler med mboxens sendfunktion?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-23 02:06

Jag antar att du menar att spela upp ett ljud och spela in det igen som en effekt insert. Detta finns i nuendo 3 vad jag vet. Med latency-kompensering. Hurvida det finns i LE är jag osäker på, men tycker att det borde finnas i TDM. Men då har man ingen mbox längre.
Men du kan ju alltid spela upp ett ljud och sen spela in det igen....det du behöver göra sen är att lägga hela spåret kanske 10ms tidigare pga latency i D/A-A/D omvandlingen. Hoppas det var svaret på din fråga.
OM du vill ha det som en effekt send så får du ju problem med lyssningen då du bara har 2 kanaler I/O. Så det är ingen mening med det då.
/Jon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-23 09:46

Ja men så tror jag nog att jag kanske kan göra. DEt är väl bara att använda ett annat spår att spela in på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-23 14:17

Du borde kunna använda insert jacket på baksidan med en insertkabel koplad till din pedal, se bara till att optimera nivåerna.

Ja, mBoxen är väl ett av få ljudkort utrustade med insertjack, så det borde fungera bra

Enbart vid inspelning, jacken ligger direkt efter mick-förstärkaren. Ingen insert vid mixning tyvärr!

1
Bevaka tråden