Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har fått en del kommandon dubblerade i Finder.
Hur blir jag av med det?
Har kört Disk Warrior, Skivverktyg och Cocktail. Inget hjälper. Har slängt Finders "plist" också.
Dessutom får jag tjocka svarta ramar i en del dialogrutor som sedan hänger kvar på skärmen när man är inne i andra program.
Vad göra?
Kanske det, det har jag inte provat.
Ramarna i dialogrutorna kan bero på det, knappast de dubblerade menyerna, va?
Hur gör man förresten? Har gjort det en gång i tiden, men glömt bort, du kanske kan på rak arm.
Det är en PowerMac G4 på Tiger med en 23" Cinema Display.
Ja, men om det plongar ett par extra gånger, så fortsätter den att "resetta" vad jag har förstått. Annars kan du använda cmd-alt-o-f och skriva resett-all... tror jag det var.
Ja, men om det plongar ett par extra gånger, så fortsätter den att "resetta" vad jag har förstått. Annars kan du använda cmd-alt-o-f och skriva resett-all... tror jag det var.
Nä, inte det heller, provade med olika stavningar, det tog inget av dem.
Jag har drabbats av dubbelheter i "Öppna med"-alternativet.
Det har inget med Nurells problem att göra (även om det kan verka så) utan du har en korrupt "LaunchServices"-databas. Genom att "bygga om den" så blir det som det ska igen.
Det har inget med Nurells problem att göra (även om det kan verka så) utan du har en korrupt "LaunchServices"-databas. Genom att "bygga om den" så blir det som det ska igen.