Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Privilegier på externa hårddiskar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-01 15:48

Jaha, efter att ha suttit i dagar med en strulande server, så rasade min arbetsstation totalt för tre dagar sedan + att en extern disk med jobb började bete sig konstigt, innan den bestämde sig för att försvinna helt. Burken körde 10.2.4 och började bli ruggigt instabil i samband med ett mail som kom i min inbox (konspriationsteorier någon?), nåväl efter urton Kernelpanics och tre misslyckade ominstallationer av systemet ("okänt fel") så bestämde jag mig för en lågnivåformatering som misslyckades efter ca 14 timmar...

Hursomhelst, nu struntar jag i den disken och kör från en annan av mina tre interna diskar (burken är fö en MDD 867). Men med ett nytt system, nytt konto, ny disk så har jag inte tillräckligt med privilegier för att ens läsa från den externa disken - hur kommer jag runt detta?

Just nu känns det som om min stolta maskinpark närmast kan liknas vid skeppskyrkogårdarna i Murmansk

har du testat att logga in med root och fiffla om alla rattigheter pa det viset?

Om du väljer visa info på den externa hd´n så finns det väl en kryssruta för att "ignorera privilegier" eller liknande.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-02 13:20

Jo, det stämmer men det ville inte lira - efter en omstart så dök den så slutligen upp Nu har jag installerat både nian och tian 6 gånger på tre dagar... på SAMMA burk, nu hoppas jag att det räcker!

1
Bevaka tråden