Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer musik än plats på iPoden?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-23 01:16

ja, frågan borde väl egentligen hamnat på ipod.se, men eftersom jag inte gillar att regga mig på forum för att ställa en (orelevant) fråga så fick den hamna här. till frågan:

när jag nu har kommit till gränsen (20 gb) musik i itunes å min ipod inte klarar mer undrar jag helt enkelt om det finns något bra sätt att bara få över den musik som jag, troligtvis, kommer att vilja lyssna på i min ipod? frågan är alltså simpel, vad har ni gjort som befinner sig i samma situation som mig?

har suttit å pulat lite med detta å har gjort så att de playlists som jag använder dagligen i ipoden får vara kvar + att jag gjort en ny lista som innehåller all musik som jag lyssnat på >1 gång och gjort listan <18 gb stor. det borde funka ett tag iaf. nu synkas ipoden automatiskt som tur e. orka å fixa allt för hand...

så, hur har ni andra löst detta?

Jag avmarkerar den musik som jag inte vill ska synkas, jag har cirka 23 Gb på iPodden och cirka 39 Gb på datorn. Mycket Apple Looseless.

Annars verkar ditt sätt vara bra.

Jag har ett antal spellistor synkade, bland annat två smarta med allt som lagts in under 2004 och 2005 och en "ipod"-spellista där jag lägger till sånt som inte passar in på de övrigas inställningar men som jag ändå vill ha med på ipoden.

Har ca 38 GB musik på datorn, och 14 (av 15) på ipoden.

1
Bevaka tråden