Jag har en strålande idé:
Med anledning av de senaste oerhört jätteviktiga trådarna om bl.a. pseudonymer, så kanske vi skulle utveckla ämnet tills vi kräks genom att diskutera om ens trovärdighet blir bättre eller sämre om man t.ex....
... använder en "kul" pseudonym som t.ex. "Mac-4-ever", "Jobs_iBook" eller "Bill_Gates"?
... låtsas att man bor vid Stureplan, i Kista eller i Silicon Valley?
... aldrig nånsin tillåter sig att skoja litegrann, utan bara skriver knastertorra, korrekta inlägg?
... har en jätteseriös avatar som t.ex. ens egen passbild, eller nåt mindre seriöst som t.ex. en ölsejdel?
... Börjar inläggen med "Hej alla glada Mac-ägare" eller bara drar igång direkt?
... avslutar inläggen med t.ex. "Vänligen, Ylan" (jag gillar det skarpt! Det har klass!), eller iinget avslut alls?
... kör stenhårt med grammatik- och rättstavningskontroll innan man postar ett inlägg, samt låter grannen (som är svensklärare) kolla meningsuppbyggnad och struktur. Eller ska man bara skriva rakt av?
... osv...
Jag ser fram emot en massa spännande, intressanta inlägg med klarsynta teorier och analyser som förhoppningsvis ger oss en bättre uppfattning om detta angelägna ämne.
Vänligen
/Danne V