Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bör man presentera sig?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-06-23 11:13

Jag har en strålande idé:

Med anledning av de senaste oerhört jätteviktiga trådarna om bl.a. pseudonymer, så kanske vi skulle utveckla ämnet tills vi kräks genom att diskutera om ens trovärdighet blir bättre eller sämre om man t.ex....

... använder en "kul" pseudonym som t.ex. "Mac-4-ever", "Jobs_iBook" eller "Bill_Gates"?
... låtsas att man bor vid Stureplan, i Kista eller i Silicon Valley?
... aldrig nånsin tillåter sig att skoja litegrann, utan bara skriver knastertorra, korrekta inlägg?
... har en jätteseriös avatar som t.ex. ens egen passbild, eller nåt mindre seriöst som t.ex. en ölsejdel?
... Börjar inläggen med "Hej alla glada Mac-ägare" eller bara drar igång direkt?
... avslutar inläggen med t.ex. "Vänligen, Ylan" (jag gillar det skarpt! Det har klass!), eller iinget avslut alls?
... kör stenhårt med grammatik- och rättstavningskontroll innan man postar ett inlägg, samt låter grannen (som är svensklärare) kolla meningsuppbyggnad och struktur. Eller ska man bara skriva rakt av?
... osv...

Jag ser fram emot en massa spännande, intressanta inlägg med klarsynta teorier och analyser som förhoppningsvis ger oss en bättre uppfattning om detta angelägna ämne.

Vänligen
/Danne V

  • Medlem
  • 2005-06-23 11:53

Ett bra sätt att öka elitismen på forumet vore att skapa funktionalitet där man kan betygsätta andra medlemmar. Man kan tänka sig flera skalor, exempelvis "kunnighet", "hjälpvillighet", "språkbruk" etc, och man ska även kunna skriva kommentarer om andra medlemmar. Tänk lite imdb.com. Om en moderator hamnar på ett medelbetyg under tre på en femgradig-skala så blir denne av med sin moderator-status, och medlemmar som når 1,0 i medel blir helt enkelt utslängda. Varje månadsskifte får den medlem med högst medelbetyg en blomma i pris.

Eller inte.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-06-23 11:53

Danne V:

kan bara säga: jag håller med dig!
vet inte vad du vill komma riktigt med detta inlägg men jag håller med dig! i vått och i torrt

vad tycker du föresten om min signatur då?

//Filip

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-23 12:01

Roliga förslag!

Mvh
Danne VI

Ursprungligen av Danne V:

... aldrig nånsin tillåter sig att skoja litegrann, utan bara skriver knastertorra, korrekta inlägg?

Näe, Gud vad tråkigt det skulle vara

Jag har inte haft möjlighet att vara så aktiv den senaste tiden, ska försöka dra igenom vad som hänt under helgen. Den här tråden kändes både onödig och tråkig...stänger...

1
Bevaka tråden