Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var har 10.4.2 tagit vägen

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För nån månad sen sas det att det "snart" skulle komma en ny uppgradering/buggfix av 10.4 men ingen i sikte så här långt. Nån som har bättre pejl än mig om vad som är på gång?

Antagligen försöker dom ta bort alla möjliga buggar...

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-24 17:16

Enligt ThinkSecret skulle den komma redan denna vecka, men om den inte gör det bör den väl vara på väg inom kort.

http://thinksecret.com/news/0506build8C33.html

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-24 17:30

Version nummer får inte komma för tätt

Då "räcker" det inte tills det kommer osx 10.5 ! som det ska komma nästa sommar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-24 17:41
Ursprungligen av REP:

Undrar hur Apple tänker där? Ser inga problem med att installera Mac OS X 10.4.12 på min dator nästa vår.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-24 17:53

Hehe !

Historisk sett har Apple inte lekt med siffrorna som 10.4.12

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-24 18:07
Ursprungligen av REP:

Hehe !

Historisk sett har Apple inte lekt med siffrorna som 10.4.12

Historiskt sätt så har Apple lekt runt med betydligt större saker än versionsnummer, senast var väl för 18 dagar sedan.

Matematikst sett är ju 10.4.12 mindre än 10.4.2. Problem där, alltså.

Stötte själv på det, när jag skulle ladda ner ett program för ett tag sen. Jag trodde att v. 0.5 var den senaste, men tydligen var det 0.15. (Vilket ju är mindre än 0,5).

Matematiskt sett vet jag inte hur man ska tolka 10.4.12. Det är inte ETT tal utan tre oberoende tal. major.minor.revision vanligtvis. Det är alltså inget problem.

Ursprungligen av Simon S:

Det är alltså inget problem.

Som sagt, för mig är det ett problem.

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-25 15:07
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Som sagt, för mig är det ett problem.

Sluta tolka de tre talen som ett tal så försvinner problemet.

Ursprungligen av tjogin:

Sluta tolka de tre talen som ett tal så försvinner problemet.

Kan inte.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Matematikst sett är ju 10.4.12 mindre än 10.4.2.

...om man bortser från petitesser som att 10.4.12 matematiskt sett inte ens är ett tal

Ursprungligen av REP:

10.5 ska inte komma nästa sommar, det ska visas på WWDC nästa sommar. Viktig skillnad.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

10.5 ska inte komma nästa sommar, det ska visas på WWDC nästa sommar. Viktig skillnad.

OT: Jag tycker de kan hålla sig till Tiger nu i ett par-tre år, de är ju ändå hästlängder före. Sen kan de släppa något RIKTIGT revolutionerande istället.

On Topic: Nu har jag beställt Tiger. Kunde inte hålla mig. Hoppas 10.4.2 (X.IV.II?) kommer innan jag installerar.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-06-25 11:46
Ursprungligen av Stefan Swales:

OT: Jag tycker de kan hålla sig till Tiger nu i ett par-tre år, de är ju ändå hästlängder före. Sen kan de släppa något RIKTIGT revolutionerande istället.

On Topic: Nu har jag beställt Tiger. Kunde inte hålla mig. Hoppas 10.4.2 (X.IV.II?) kommer innan jag installerar.

Jag beställer i det ögonblick när 10.4.2 kommer som helhet på DVD, dvs i veckan som kommer.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-24 17:28

Hoppas på att den kommer idag. Verkar bli en riktigt bra uppdatering. Inte för att jag haft några problem med Tiger än så länge men iallafall.
Brukar ju komma på tisdagar men har för mig att någon av de senaste uppdateringarna kom på en fredag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-25 17:57

Think secret skriver att 8C40 släpptes i fredags. Problem med Airport, Directory Service, permissions, mailboxes, and iTunes artwork ska ha lösts.

En del av mig vill lägga vantarna på det nu. En annan älskar Apple för att de tar sig tid och dödar alla småbuggar. Tycker Apple tidigare rusat på lite väl snabbt. Jag råkar ut för väldigt få buggar men gillar som sagt att Apple verkar ta sig mer tid att krossa dem nu.

• Medlem
  • International user
  • 2005-06-25 21:51
Ursprungligen av ripley609:

tycks finnas en 10.4.2 ändå, vore skoj att kunna ladda ner den.

Mindre badbollar tack!

Jag hoppas på att de i 10.4.2 får bort de dryga fördröjningar med flera sekunders badboll när man bl.a. öppnar filer i Tiger. Går ju långsammare att öppna saker i Tiger än i Panther, jag är nästan sugen på att installera Panther igen så det går snabbare, men man kommer ju sakna Dashboard och Spotlight rätt mycket i o för sig. Hmm, splittrad!

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-28 12:42

Detta har jag inte upplevt. Har du kört Clean install? Detta bruka råda bot på de flesta seghetsproblem man får med Upgrade/Archive and install.

Ursprungligen av memark:

Detta har jag inte upplevt. Har du kört Clean install? Detta bruka råda bot på de flesta seghetsproblem man får med Upgrade/Archive and install.

Får kanske testa det då, drygt att man ska behöva det dock, många många program att installera om och inställningar, mail osv. man vill spara! :/

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-28 21:11
Ursprungligen av tobiwan:

Får kanske testa det då, drygt att man ska behöva det dock, många många program att installera om och inställningar, mail osv. man vill spara! :/

Installera om program behöver du ju egentligen inte göra. Spara bara undan Applications och Library, så kan du plocka det som känns krångligt sen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-28 18:18

Kommer ikväll, känner på mig det!

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-06-28 18:55

Jag har en innestående bugg i OSXS 10.4.1 som jag hoppas de hinner fixa innan 10.4.2 så de får gärna vänta någon vecka

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-05 15:45

Kommer ikväll, känner på mig det!

1
Bevaka tråden