Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hyra EOS 350D ?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag har gått och blivit mer och mer sugen på att skaffa mig en digital systemkamera och nu när EOS 350D kom så tror jag att det kan vara kameran för mig.
Men även om den är relativt billig så är den ju inte gratis, och jag vet faktiskt inte om jag verkligen kommer att använda den eler om den kommer att ligga i ett hörn och samla damm för att jag faktiskt inte tyckte att det var så roligt.

Så därför undrar jag om det finns nåt ställe som ni känner till där man kan hyra en kamera i en månad eller några veckor iaf så att jag kan "känna på" hur det är att ha en?

Det går antagligen att gå till en fotoaffär och låna en över dagen, men det blir ju inte riktigt samma sak för den dagen kommer man ju gå omkring hela dagen och ha kul. Om man däremot har den ett tag så kan man ju se hur mycket användning man egentligen har av den och hur mycket den ligger och samlar damm.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-25 14:08

Många ställen har ju öppet köp ett bra tag. Om du är riktigt försiktig med allt emballage, och t ex inte öppnar instruktionsböcker mm, kanske det är en väg att gå?

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-06-25 14:38

Jag tror att du får problem att hitta något ställe där de hyr ut en så pass billig kamera? Faktum är att jag bara sett de superdyra objektiven för uthyrning.
Jag är ganska säker på att ditt fotograferande kommer att explodera! Kameran kommer inte a samla damm!! Jag har en G5, men tittar suget på både 350:an och 20d. Mitt fotograferande har ökat markant efter det att jag skaffat digitalt. Du fotograferar allt, inte minst för att det är så spännande att komma hem och se hur resultatet blev? Mitt skäl till att vilja köpa en dSLR, är att jag sedan tidigare har objektiven och blixten. Objektiven bara ligger där nu, eftersom jag nästan aldrig använder min Canon EOS 5QD.

Gör en google, vet ja.

Sedan jag köpt min kamera (350D) har jag tagit över 3100 bilder. Det kan anses lite för många då jag inte fotat precis varje dag, själv tycker jag det är rätt lagom med cirka 1000 bilder i månaden.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-25 19:03

Tror inte att 350 kommer att gå att hitta som hyrkamera,, dock så kan du hitta D20 på tex www.procenter.se alt www.yfo.se

Tack för dom svaren jag fått hittils.

men nja det känns fel att utnyttja öppet köp på det där viset... visserligen gillar jag den så har jag ju tänkt köpa den men det är väl inte riktigt så dom har tänkt att öppet köp skall användas.

har testat att googla och hittade faktiskt ingenting.

och jag hoppas ju också att jag kommer att ta en 1000bilder i månaden och verkligen kommer att tycka att det är jättekul, är bara fortfarnade lite orolig att jag kommer att ta 1000 bilder väldigt snabbt och sen kommer den bli liggande... hoppas inte.

www.procenter.se var en bra länk, tyvär var den "för" pro för mig... 800kr dygnet för en Canon EOS D20 (då är ju en 350D betald på 10 dagar) och dessutom ville dom inte hyra ut till mig:
"För att hyra utrustning på ProCenter måste du vara registrerad kund. Privatpersoner kan tyvärr inte ansöka om kundnummer hos oss."

Är det någon annan som har något annat förslag så får dom gjärna fylla i här.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-26 12:39
Ursprungligen av supergnu:

men nja det känns fel att utnyttja öppet köp på det där viset... visserligen gillar jag den så har jag ju tänkt köpa den men det är väl inte riktigt så dom har tänkt att öppet köp skall användas.

Jag tycker det är precis det är så det är tänkt. "Lämna tillbaka om du inte är nöjd." Detta kan man ju inte gärna veta innan man provat den.

Jag får väl het enkelt köpa den då och var lite försiktig med embalage (dvs inte vara som ett barn på julafton) för att kunna returnera den om det känns fel.

Tror inte att det kommer att bli något återlämnande men man vet ju aldrig.

Tack alla som har hjälpt till

Jag tror att det kan vara svårt att returnera en använd produkt. Jag tror iofs inte du kommer att bli missnöjd. Jag har köpt en 350 och är nöjd... Vilken hyra hade du hoppats på för en vecka....?

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-25 20:18

Du kan ju alltid sälja den om fotografering inte var din grej trots allt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-25 20:53

Det priset är nog vad du får betala,, och som du säger så är den snabbt betald, sedan så är 800:- utan någon lins och utan moms..

Köp!

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-27 11:20

Kolla på Aftonbladet EOS 350Dn är med i "prispressen" där de just nu jagar det bästa priset i Sverige butik/postorder med en tävling.

jag beställde en 350D från fyndbörsen (www.fyndborsen.nu) dom är billigast enligt pricerunner sen iallafall X antal veckor tillbaka. Ska få min "lille vän" nu i veckan, tror inte jag kommer bli besviken en sekund!

Glöm inte optiken... Kitgluggen är ju ingen höjdare direkt.

Har du dåligt med pengar kan du börja med att komplettera med 50mm f/1.8 - plastig men en måste i varje Canonägares kameraväska. Kostar strax över tusenlappen och är mycket skarp.

Ursprungligen av mmmikael:

Har du dåligt med pengar kan du börja med att komplettera med 50mm f/1.8 - plastig men en måste i varje Canonägares kameraväska. Kostar strax över tusenlappen och är mycket skarp.

Håller fullständigt med. 50mm f/1.8 är väldigt mycket glugg för pengarna. Känns nästan skarpare med 1.8 än vad kitgluggen är på 8-9 (obs, ingen vetenskaplig undersökning ).

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-27 12:18
Ursprungligen av mmmikael:

Glöm inte optiken... Kitgluggen är ju ingen höjdare direkt.

Men ändå ett väldigt lyft jämfört med en kompaktkamera!

1
Bevaka tråden