Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stickies Dashboard Widget funkar inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag HAR gjort en sökning men inte hittat nåt, ba så ni vet.

Jag har just installerat Tiger (Archive and install). De mesta funkar utmärkt. Det enda som jag inte verkar få att funka är Stickies-widgeten. När jag klickar på den och börjar skriva så händer inget. Är det jag som är för trött och gör nåt tok eller?

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2005-06-27 20:34
Ursprungligen av Stefan Swales:

Jag HAR gjort en sökning men inte hittat nåt, ba så ni vet.

Jag har just installerat Tiger (Archive and install). De mesta funkar utmärkt. Det enda som jag inte verkar få att funka är Stickies-widgeten. När jag klickar på den och börjar skriva så händer inget. Är det jag som är för trött och gör nåt tok eller?

Testa Äpple + R när du är över Stickies-widgeten.

Kanske lite långsökt men ändå! Funkar andra widget's som dom skall ?

Med äpple-R så snurrar den till (jag antar att den resettas?), men den funkar inte för det. Så här ser ett screenshot ut: http://www.logoexpress.se/dashboard.png

Jag har provat att byta typsnitt på Stickiesen, tänkte att det var nån font som krånglade, men inget funkar.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2005-06-27 21:03
Ursprungligen av Stefan Swales:

Med äpple-R så snurrar den till (jag antar att den resettas?), men den funkar inte för det. Så här ser ett screenshot ut: http://www.logoexpress.se/dashboard.png

Jag har provat att byta typsnitt på Stickiesen, tänkte att det var nån font som krånglade, men inget funkar.

Prova Äpple + A

ta bort den och lägg den sen tillbaks! det kanske du testat?

Ursprungligen av Nelson:

Prova Äpple + A

ta bort den och lägg den sen tillbaks! det kanske du testat?

Tack! Det funkade.

Förresten, kan man bara ha en stickies-lapp? Nähä, nu fattar jag, dra in en ny varje gång, inte äpple-n som i riktiga stickies.

1
Bevaka tråden