Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook 12" nätadapter-anslutning lös?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-27 21:16

Hej!

Jag och min PB har levt nu lyckliga i snart ett halvår, det bästa halvåret jag haft på länge...

Men ända sedan starten har jag varit fundersam över anslutningen till nätadaptern, om man har adaptern inkopplad så kan man röra den lite i vertikal läge,( upp och ner ) i horisontellt läge är den lite stabilare. Det är ju inte mycket som det handlar om men på tjejens gamla iBook känns det mycket stabilare.

Det är inget som helst elektriskt glapp, utan den äter snällt den ström den får.

/Trulz

Alltså.. när jag var å grävde i min PB 12" så såg det då ut som att alla kontakterna sitter lite smådåligt monterade. Kommer ärligt inte ihåg om det var samma sak med nät-uttaget, men det borde ju vara så.

Så anta att du ha kommit åt sladden och den där lilla vita klumpen som sitter närmast datorn så har den säkert fått sig lite stryk. Nu sitter min lite småsladdrigt också, men det är inget jag oroar mig över. Det var så pass enkelt att öppna, så jag får väl öppna den lilla å löda fast den igen i värsta fall.

• Oregistrerad
  • 2005-06-30 00:11

Jag lade märke till det direkt när jag packade upp pjäsen ur kartongen, så det har varit så ända från början, men det är nog ingen fara. Jag får åka till Macoteket och bända och slita och se om det är likadant...

1
Bevaka tråden