Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AAARGH! korrupt 10.3.9 med filevault

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hejhej,

idag totalhängde sig min PM G5 och sedan dess kommer jag bara till den grå skärmen med äpple på. Jag tänkte vara smart och köra datorn i hårddiskläge (med firewire) och föra över alla filer (har det mesta på backup men tre dagars jobb kommer att ryka). MEN, jag har filevault på min G5:a och jag kan ju inte stänga av det eftersom jag inte kommer in i systemet. Kan jag föra över min sparsimage (med alla filevaultfiler) till en extern hårddisk och sedan öppna filen på något sätt när jag har formatterat min powermac-hårddisk eller finns det NÅGOT sätt att få tillbaka allt som ligger i min filevaults sparsimage?

*desperat*

/Tobbe

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-29 14:11

I ditt konto "/Users/användarnamn/" så ligger image filen, bara att dubbelklicka på den & ange lösenord så monteras den.

så den känner inte av att den ligger på en annan dator? eller om jag försöker öppna den på min dator när jag har formatterat hårddisken? (något rejält fel på hårddisken, så jag måste installera om mac os x).

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-29 16:10
Ursprungligen av Tobias S:

så den känner inte av att den ligger på en annan dator? eller om jag försöker öppna den på min dator när jag har formatterat hårddisken? (något rejält fel på hårddisken, så jag måste installera om mac os x).

Förlåt, jag läste lite för fort. Ja du kan föra över image filen till en extern hd & sedan öppna den när du installerat om osx & ange lösen.

ah, perfekt! tack tack tack! *glad tobbe*

1
Bevaka tråden