Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seagate NCQ S-ATA disk i Powermac G5

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en 2X2GHz Powermac G5 som jag uteslutande använder för ljudinspelning/komposition eller videoredigering. Jag vill köpa till en extra S-ATA disk för att där lägga ljudfiler eller videofiler.
Finns det nån fördel att då köpa en Seagate disk med NCQ jämfört med utan?
Någon som har erfarenhet från detta eller kan tipsa om andra bättre S-ATA diskar för audio/video?

mvh

/Johan

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-07-03 17:37
Ursprungligen av Killergull:

Hej!

Har en 2X2GHz Powermac G5 som jag uteslutande använder för ljudinspelning/komposition eller videoredigering. Jag vill köpa till en extra S-ATA disk för att där lägga ljudfiler eller videofiler.
Finns det nån fördel att då köpa en Seagate disk med NCQ jämfört med utan?
Någon som har erfarenhet från detta eller kan tipsa om andra bättre S-ATA diskar för audio/video?

mvh

/Johan

Jag kan inte svara på G5, men jag vet att NCQ inte stöds med MacOS X på en G4.

Hej!
Går i samma tankar... letat lite på nätet men det står inget om att NCQ är kompatibelt med G5:an. Snälla! Någon som vet?

Köp disken kompis!
Seagate har ju bra grejer, så varför köpa en äldre disk när prisskillnaden inte är så stor?

Det känns lite som att välja försäkringsbolag, när man köper en ny disk. "Någon att lita på" helt enkelt.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2006-03-12 15:42

Kommer en Seagate SATA 2 NCQ att fungera i min G4 med Tiger?

Går i identiska funderingar här också. SATA 2 NCQ eller SATA? Snabbare överföring på sata2 men längre söktid (11ms ist för 8ms) och stödjer inte osx ens sata2 så är ju valet enkelt.

1
Bevaka tråden