Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth tangentbord

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-03 21:28

Tänkte köpa mig ett nytt tangentbord att använda till min nya bärbara och upptäckte till min förtjusning att det nu fanns bluetooth tangentbord. Är det någon som vet hur bra dessa funkar i MacOSX?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: surak:
Tänkte köpa mig ett nytt tangentbord att använda till min nya bärbara och upptäckte till min förtjusning att det nu fanns bluetooth tangentbord. Är det någon som vet hur bra dessa funkar i MacOSX?

...och om man kan få dom å lira med sin Palm och kanske till å med nallen. Vore fränt å skriva sms på fullstort tangentbord

Om du menar Microsoft´s produkt så är svaret; nej.
Det saknas drivrutiner för Mac OS.

/M

[ 03. mars 2003, 21:34: Meddelandet ändrat av: Martin Belak ]

• Medlem
  • International user
  • 2003-03-03 21:58
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Belak:
Om du menar Microsoft´s produkt så är svaret; nej.
Det saknas drivrutiner för Mac OS.

/M

Ok, lite trist, bluetooth hade varit perfekt när man använder det till en bärbar.

Cellinks bluetooth mus som stödjer MacOSX

Dock så kan den nog vara svår att få tag på i europa.

Om nån känner till någon annan tillverkare av bluetooth möss och tangenbord tipsa gärna mig.

Det borde ju komma liknande från Logitech snart.

Bilden på ovan nämda sida funkade inte så jag lägger den här:

Martin, har du testat MS musen?

För man kan ju köra de flesta usb möss utan drivare i osx och bluetooth ska ju funka med alla usb-adaptrar.

Visst de står inget om osx i systemkraven men det brukar det ju inte göra på hårdvara.

Vore intressant att höra om någon testat den musen i verkligheten.

Japp, jag har testat Microsofts Bluetooth-mus.
Den funkar som sagt inge vidare med Mac. Du har rätt i USB-möss fungerar, och att bluetooth-adaptrar fungerar, men kombinationen fungerar inte. Apple har inte kopplat samman musdrivrutinerna med Bluetooth-drivisarna.

Läs testet här!

/M

[ 04. mars 2003, 17:48: Meddelandet ändrat av: Martin Belak ]

1
Bevaka tråden