Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac in PC (vad är detta?)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-07-04 12:54

Jag hittade detta på nätet och eftersom jag för tillfället skriver detta på en sunkig Dell så blir man ju både sugen och nyfiken. Men funkar MacinPC överhuvudtaget och funkar det isåfall bra? Den Dell jag sitter vid är inte min egen så jag vågar inte bara ladda hem och testa.

Om det öht. fungerar är det nog ytterligare en sunkig emulator, tyvärr.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-04 13:13

Det ser ut att vara ett program som fixar till utseendet på Windows så att det ser ut som Mac OS Xistället. Ingen emulator alltså...

Ursprungligen av vanilj:

Det ser ut att vara ett program som fixar till utseendet på Windows så att det ser ut som Mac OS Xistället. Ingen emulator alltså...

Haha! Ännu värre än vad jag trodde då

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-07-04 13:23

En emulator funkar ju inte alls. Det skulle söla ner en redan långsam dator. Detta handlar som sagt bara om yttre putsning (dvs man tycks få ett skrivbord som ser ut som OS X) och frågan är ju ifall det funkar? Det fanns inte mycket (någon?) dokumentation om produkten på sajten överhuvudtaget.

Jag såg en annan kul grej på nätet... det var en gris med läppstift... var får dom allt ifrån?

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-07-04 13:36
Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag såg en annan kul grej på nätet... det var en gris med läppstift... var får dom allt ifrån?

Jo, visst är det kul! Jag finner dock liknelsen orättvis då grisar är trevliga djur. Det enda jag hittade efter lite googlande var detta.

Ursprungligen av PJW:

Jag hittade detta på nätet och eftersom jag för tillfället skriver detta på en sunkig Dell så blir man ju både sugen och nyfiken. Men funkar MacinPC överhuvudtaget och funkar det isåfall bra? Den Dell jag sitter vid är inte min egen så jag vågar inte bara ladda hem och testa.

Ubuntu Linux kanske? Finns live-cd att testa med.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-07-04 21:34
Ursprungligen av Andersson:

Ubuntu Linux kanske? Finns live-cd att testa med.

Tja, fast en sak saknades med live-cd:n. Farten. Brum, tjip-tjip och brum från cd-läsaren innan jag fick igång minsta lilla applikation. Helt ok som teaser, men inte mycket mer.

1
Bevaka tråden