Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamla keynotes från Apple?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-05 11:05

Är det någon som vet var man kan hitta dessa? Skulle i synnerhet vilja se den när Steve Jobs presenterar iTunes Music Store första gången.

Kolla om du hittar med MacTV, finns på versiontracker.
Dom har 1999. 2000, 2001 och 2004, så nånstans borde det finnas tror jag.

Har från 1997 hemma tror jag, Den keynoten där Bill Gates var med *kräks*. Samt första gången Steve visades upp som räddaren i nöden. Kan leta fram den ifall så önskas.

Ja tack! Detta vill jag gärna se!

Joakim, skulle vara jättekul om du kunde lägga upp keynoten, hittar den inte med länken som Addex gav.

Ursprungligen av apple4ever:

Joakim, skulle vara jättekul om du kunde lägga upp keynoten, hittar den inte med länken som Addex gav.

Håller med, det vore kul! Bittorrent kanske?

  • Medlem
  • 2005-07-05 14:49

är det någon som har när ipoden visades?

meehn!!! AHLLT SOHM HHAR MEHD BIHT TORRHENT ÄR JHU OLAHlGLIHG!!!!

Gärna om du har mer filmer med Bill, skulle vara kul. På min ena hårddisk som blev helt tömd hade jag en film när Bill fick paj i ansiktet och när dom demonstrarade hur "enkelt" det var att koppla in en skanner med Windows 98 medans datorn var på(den fick bluescreen med en gång).

Samt om någon har det där när Bill Gates ska demonstrera sina fina Microsoft prylar som bara krånglar, då när Conan O´Brian var med!

Addex, nej, jag har inte det, men för att underlätta, den intrudicerades oktober 2001.

Okej då, bjuder på denna. På ett villkor, att ni seedar den lite också. Keynote från 1997

Var inte rädd för att den ligger på en "strange" tracker. Den är helt laglig.

Är i H.264 också, ripad från ett VHS band. Inte sådär jätte bra kvalitet pga av att den kommer från en VHS.

Enyoj..

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Okej då, bjuder på denna. På ett villkor, att ni seedar den lite också. Keynote från 1997

Var inte rädd för att den ligger på en "strange" tracker. Den är helt laglig.

Är i H.264 också, ripad från ett VHS band. Inte sådär jätte bra kvalitet pga av att den kommer från en VHS.

Enyoj..

OT och troligtvis något tramsigt, men är den verkligen det ("helt laglig" alltså)? Att Apple/IDG/vem-det-nu-är-som-producerat-den delat ut en VHS-kassett gratis betyder ju inte det att det är fritt fram att lägga ut den på nätet. Nu tror jag iofs inte att den som äger rättigheterna bryr sig, men jag kunde av någon anledning inte låta bli att påpeka det...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-05 21:01

Är det ingen som har Macworld Boston 99 när Bungie visar Halo och Philip W. Schiller hoppar med en iBook?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-07-05 15:51

Tufft. Tack för den Joakim, laddar ner den nu.

tackar tackar!
så, då är det bara att installera Quicktime 7 igen då och sen tillbaka till 6.5.2:D

  • Oregistrerad
  • 2005-07-05 18:27

Tackar och bockar!

Tackar!

  • Medlem
  • 2005-07-05 19:46

Tackar!

Varsågod.

Köpte inte Björnström en DVD med diverse Applerelaterat material? Eller var det kanske bara reklamfilmer?

hugg, som sagt innan, kolla med MacTV programmet som finns på versiontracker.com har sett den där innan iaf, haha, det var kul:D
EDIT: Jag "tror" att det är macworld SFO 2000 du menar.
EDIT 2: Jag har ingen aning vilken det är, har bläddrat igen 1999 och 2000 lite snabbt under några minuter men inte hittat några spår.

Senast redigerat 2005-07-05 21:56

Hittade introduktionen av iTMS. Klistra in i QT-spelaren.
rtsp://qtserver.princeton.edu/special/2003042...

  • Oregistrerad
  • 2005-07-06 10:58
Ursprungligen av thevil:

Hittade introduktionen av iTMS. Klistra in i QT-spelaren.
rtsp://qtserver.princeton.edu/special/2003042...

Gôtt! Goa gubbar! Raj raj med Fürst! Knô daj inn"!

1
Bevaka tråden