Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte installera IE 5.2.3 i Tiger

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2005-07-06 02:59

Jag har inte lyckats installera Internet Explorer 5.2.3 i Mac OS X Tiger. Efter jag tryckt fortsätt i installeraren händer ingenting. Är tvungen att stänga av programmet.

Har sökt i forumen men inte hittat nått.

Nån som har någon lösning?

Senast redigerat 2005-07-06 07:41
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-06 07:50

Firefox?

• Oregistrerad
  • 2005-07-10 10:30

Hej! Nybliven Mac-ägare här och jag har exakt samma problem, när klickar på "Fortsätt" under installationen händer ingenting. Någon som har några idéer? Är som sagt gröngöling vad gäller Mac och OSX ...

Och innan någon börjar tipsa om andra webbläsare; nope, jag tänker inte använda Explorer som standardläsare. Aldrig i livet. Men som webbutvecklare skulle det vara bra att ha den installerad i testningssyfte (även om det kanske börjar bli dags att droppa supporten för IE5Mac helt och hållet).

Senast redigerat 2005-07-10 10:50
  • Oregistrerad
  • 2005-07-10 10:49

Ops, nevermind. Sökte igenom forumet lite noggrannare och hittade en lösning i en annan tråd:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=75141&highlight=internet+explorer

Ursprungligen av Korsriddaren:

Funkar verkligen inte att installera sen jag uppgraderade till Tiger. Men..... har hittat en lösning. Öppna .dmg-filen, välj "visa paketets innehåll". Öppna contents, kopiera filen "Archive.pax.gz" från skivavbilden till din hårddisk istället. Dubbelklicka på den så att den expanderas till en mapp som heter Archive. I den ligger Explorer. Dra explorer till din programmapp, släng alla gamla archive.pax osv filer..... bara att köra explorern Löste mitt problem i alla fall...

Tack Korsriddaren!

1
Bevaka tråden