Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Transmit 3 - Lösenord försvann vid uppgradering till Tiger

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppgraderade nyss till 10.4.1 på min arbetsdator. (clean install)
Hade sparat mina program och .plist på en server för att lätt kunna lägga tillbaka dem.

Allting fungerar finfint tills jag öppnade Transmit (la min gamla .plist i Library innan jag startade programmet) då jag la märke till att alla mina bokmärken var kvar men lösenorden verkar vara nollställda.

Jag kommer inte längre in på någon av de ftp:er som jag har i favoriter-fältet, och jag har inte kvar lösenorden till dem i huvudet, då det är en 50st.

Var sparas lösenorden i Transmit? Finns det någon chans att jag kan rädda dem genom att plocka någon fil från min kollegas dator, som har samma bokmärken som mig???

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Dina lösenord sparas i nyckelringen som du kan titta på med programmet Nyckelhanterare. Om du väljer att titta på ett lösenord i Nyckelhanteraren så får du några val. Välj visa bara en gång för bäst säkerhet.

Nyckelringen kan även behöva repareras ibland. Du har kommando för det i menyn bredvid äpplet.

Uppgraderade du Transmit också? Jag tror det är en feature i den senaste versionen. En feature som fick mig att betala avgiften - och visst kom lösenorden tillbaka efter registreringen...

Schysst! Ska kolla det där med nyckelringen då jag inte uppgraderat utan det är version 3 från "scratch".

Återkommer. Tack så länge.

Stor tårta till Anders!
Alla lösenord fanns i nyckelringen. Du har räddat min ftp-dag. Tack tack!

Ursprungligen av Shinji_Ikari:

Stor tårta till Anders!
Alla lösenord fanns i nyckelringen. Du har räddat min ftp-dag. Tack tack!

Kanon!

När kommer tårtan? Jag ska ut en sväng på eftermidddagen men kan dom vara här till kl 17 kanske?

1
Bevaka tråden