Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sonyericssons mp3spelare hpm-10

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har stora problem med min mp3 spelare hpm-10 till min t68i
får inte den att fungera med mac och efter formatering av minneskortet inte heller med windows.
Har prövat de formaten som finns och hittar inte heller någon programvara till den.

Har en usb-läsare som enligt se själva skulle funka om jag använde den med windows 98.
men det gjorde det såklart inte.

Hoppas på hjälp.

Martin

Någon speciell programvara till HPM-10 ska egentligen inte behövas eftersom den som följde med var avsedd för MP3-komprimering (MusicMatch Jukebox).

MMC-kortet bör man företrädesvis använda i en kortläsare av vanlig modell med Mac-stöd. Då kan man fylla minneskortet med musik etc utan problem.

När HPM-10 såldes (det är en mycket gammal spelare, lanserades ungefär samtidigt som A2618) fanns den inte med Macstöd, det var kortläsare som gällde för den plattformen.

Är problemet att du har formaterat minneskortet i kortläsaren (original) i Windows och sedan hittar inte HPM-10 kortet eller?

Jag hade testat att formatera med en kortläsare avsedd för Macen, alternativt köpt en nyare MP3-spelare såsom HBM-30 (om du vill behålla T68i) vars fördel bl.a är att man kan ansluta egna lurar till den.

Problemet är att jag formaterade kortet i en annan kortläsare som jag fick med någon tidning och efter det så hittar inte mp3 spelaren kortet.

original kortläsaren har jag inte och den har bara en parallelport kontakt. (jag har en ibook)
ska pröva med en annan kortläsare det kanske funkar.

Ha ha ha...
Fixade det. Behövde bara pationera disken i fat16 format sen funka det.
Synd att det var så simpelt och att jag aldrig testade det.

1
Bevaka tråden