Jag har ett konstigt problem. Lyckas inte importera video utan att det hackar då och då. Den hoppar helt enkelt över lite frames då och då, helt utan något mönster. Väldigt irriterande.
En Mac Mini 1.25 Ghz, 512 MB RAM och 40GB disk, och en Canon XM-2, och har även testat med en Panasonic bandare (DV10000).
När jag kopplar direkt till datorn, så hackar det rejält, inte bara några frames då och då, fast väldigt ofta, så min första tanke var att kanske hårddisken var för seg. Visserligen sitter det 5400 diskar i bärbara datorer och där gå det utmärkt, men nu testade jag att importera till en extern och snabbare Firewire disk, vilket fungerade mycket bättre. Men fortfarande lite hack då och då.
Det ovanstående är med FootTrack.
Har även försökt med Final Cut Pro 4.5 och iMovie.
FCP (till interna disken) talar om för mig direkt att det var 'dropped frames'. Stänger jag av den funktionen så går den några sekunder innan den bara stannar, alternativt ger mig badbollen i oändlighet (3 timmar har jag testat).
FCP (till externa disken) ger mig meddelandet 'Allocating Diskspace' Sedan händer ingenting en längre tid, för att sedan ge plats åt badbollen.
iMovie ger ungefär likadana symptom som FCP, bara att den inte ger mig några felmedelanden alls, det kommer bara inte in någon video alls.
Har även en G4 MDD, som jag normalt gör alla video grejer på. 2x1 ghz och disken är vad som skiljer prestandamässigt. Varför jag använder minin är att jag jobbar ute i skogen hos kund och det är inte kul att ta både alla kameragrejer och en stor G4 med på bussen.
Kablarana är testade och testade med andra kablar. Det funkar som det ska till en pc i närheten (som dock är upptagen hela tiden - annars skulle det vara en temporär lösning).
Så efter detta har jag inte en aning om vad som kan vara fel.
Någon som har några idéer?
MVH // Kriss Abens