Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låta andra stänga av datorn

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-07 15:17

Hej!

Min sambo har ett begränsat konto men det händer titt som tätt att hon vill stänga av datorn ändå, t.ex. som idag när det åskade nåt frukstansvärt.

Hon har nästan vant sig att dra sladdarna.

Hur gör man sånt i OS X?

Mvh, d-bug

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-07 15:19

Är sambon inte bättre betrodd än att hon/han får ett så begränsat konto

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-07 15:30

Det är bäst så tror jag. Så har hon haft det under Windows också, och där fanns det verkligen anledning.

Fast jag tror inte jag lyckats stänga av datorn när hon varit inloggad, och jag har ett adminkonto.

Mvh, d-bug

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-07 15:37
Ursprungligen av d-bug:

Det är bäst så tror jag. Så har hon haft det under Windows också, och där fanns det verkligen anledning.

Fast jag tror inte jag lyckats stänga av datorn när hon varit inloggad, och jag har ett adminkonto.

Mvh, d-bug

Det krävs Admin lösen för att stänga av när andra är inloggade men det går fint.
En dialog ruta kommer upp där man vänligt få lägga in admin namn och lösen, sen ska man inte trycka enter för det avbryter utan man måste använda pekdonet mycket irriterande.

Ursprungligen av d-bug:

Hej!

Min sambo har ett begränsat konto men det händer titt som tätt att hon vill stänga av datorn ändå, t.ex. som idag när det åskade nåt frukstansvärt.

Hon har nästan vant sig att dra sladdarna.

Hur gör man sånt i OS X?

Mvh, d-bug

Hur man drar sladdarna i OS X? Tar och drar.

Nej, men allvarligt talat har hon rätt i att vara försiktig. Förra hösten fick vi en rejäl strömspik här i området där jag bor, och det är stadsbebyggelse. Jag klarade mig själv med en trasig video, men andra fick sin teve och dvd-spelare förstörd. Min iMac G4, som alltid står i viloläge när jag inte använder den, vaknade vid smällen och stod plötsligt och lyste mitt i natten. Lyckligtvis överlevde den.

1
Bevaka tråden