Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka program funkar *inte* med Tiger?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har äntligen fått min nya (och större) hårddisk och tänkte byta plats på den och en extern disk för att få en större intern. Nu ställer sig frågan, vilka program funkar inte med Mac OS X 10.4 Tiger? Nu menar jag grafiska program. De som jag använder varje dag med andra ord.

Jag har både CS och CS2, Microsoft Office 2004, Freehand MX, Suitcase (10.2.1) och ibland kör jag en gammal Quark 6.0 (nästan aldrig). Sen är det väl småprogram antar jag som man aldrig tänker på, förrän de strular. Jag håller mest på med grafisk produktion och digitalfotografi så det som bara måste funka är CS(2)-sviten, Office 2004 och typsnitthantering, plus drivrutiner till skrivarna förstås (HP LaserJet, 2100TN HP Color LaserJet 2550N och en Epson Stylus Photo 870).

Håller på att ta backup nu på den interna å en annan extern disk, så antingen kör jag tillbaka rubbet av systemet som jag har det nu, eller installerar en fräsch Tiger. Vad är rådet från andra i grafiska branschen? Vänta till 10.4.2 eller köra på?

  • Medlem
  • 2005-07-08 12:31

Alla program, förutom Windows Media Player, funkar hos mig. Antingen rakt av, eller med tillgängliga uppdateringar. Däremot ser inte jag någon anledning att uppdatera om du har 10.3 nu... Jag köpte hypen att det skulle vara snabbare, men det är det inte. Tiger startar snabbare, det är den skillnad jag märkt.

En viktig bugg har dock fixats; ikoner hoppar inte längre runt när man sparar en fil, något som jag påpekat till Apple flertalet gånger tidigare. Rent allmänt är inget heller sämre eller långsammare, så jag kan inte utfärda någon direkt varning heller.

Jag köpte Tiger när den kom ut, så den har suttit på hyllan och samlat damm sedan dess. Har haft varken tid eller mod att byta ännu. Tänkte om jag skulle göra det nu, eller vänta. Men är rådet att vänta, eller att det inte gör någon skillnad direkt, så gör jag bara en backup med Carbon Copy Cloner och kör samma som nu då det är stabilt och pålitligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-09 00:51

Jag tycker att Office 2004 är ostabil i Tigern.

Ursprungligen av magnur:

Jag tycker att Office 2004 är ostabil i Tigern.

Ha ha, som fan. Kör med NeoOffice/J nu.

Jag avvaktar med Tigern. Rickard A, tack för länkarna!

1
Bevaka tråden