Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fildelning "Dolt Läge"

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under "Fildelning" så finns något som heter "Dolt läge", kan någon förklara om detta förkryssat är ett bra eller ett sätt för att min PB inte kunna ses av andra då jag kör trådlöst ut via min MDD-Mac? När jag häromdagen låg i Skärhamns gästhamn såg jag två andra som körde trådlöst, en som jag inte kunde komma in hos eller ut på nätet samt en som hade krav på lösenord. Så hur blokerar jag andra ifrån att kunna se vad jag har på min airport aktiverade PB? Blev tydligen två fågor... ja ja..

Olle

Är det under brandväggens inställningar du hittat det? I så fall innebär det att din dator inte kommer att svara om någon anropar en stängd port. Till exempel om de försöker ansluta till din dator med ftp och den porten är stängd så ignorerar datorn (brandväggen) helt enkelt anropet. I tidigare versioner av Mac OS X talade brandväggen (om du nöjde dig med att styra den via systeminställningarna) om att porten var stängd, men avslöjade samtidigt att det fanns en dator i andra änden.

1
Bevaka tråden