Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan din skrivare fyllas på eller måste du köpa nya patroner?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-11 00:16

Hepp jag är på jakt efter en ny skrivare. Därför undrar jag vilka skrivare som man själv kan fylla på med färg (tillverkarna vill ju inte direkt ange det själva)... Jag vet att man kan ha en "dunk/flaska" med svart färg som man mha en spruta fyller på sin skrivare med. Frägan är vilken skrivare är enklast att fylla på på detta sätt...

Mina krav på kvalité är inte extrema, jag ska skriva ut mestadels text och en del enkla bilder i "4-färg" (fakturor).

Har själv testat återfyllda patroner från printrefill.se Problemet med det är (kanske var) att patronerna inte kunde stå oanvända i bokhyllan en längre tid utan att de läckte ut lite och torkade igen...

Vad har ni för erfarenheter med era skrivare?

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-07-11 12:07

Det finns ju tredjeparts patroner som kostar hälften av vad originalpatroner kostar. Du slipper kladd och alla problem du nämnde själv.

Man ser att du vill pressa dina kostnader så jag föreslår att du köper en billig laser för 1500 kr och struntar i att skriva ut fakturor i färg och med det får du bra kvalitet på utskrifter till billigt pris.

Fylla själv på patroner det är nog företeelse från början av 90 talet där allt kostade multum. En LC kunde kosta runt 16 000kr och då räckte inte pengarna till en ny patron till StyleWriter

Om du vill fylla på med spruta pratar vi ju inkjet. Man får ha lite koll på det där med tredje parts patroner, tex inkclub's svarta bläck är så grådassigt att jag inte ens ville använda det till att skriva ut fakturor... =/

1
Bevaka tråden