Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mobil med OSX?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-15 17:41

Ska köpa en ny nalle snart och i den bästa av världar har min mobil inbyggd kalender som via IR går att synka med OSX.

Har kört Palm Betan för OSX nu ett tag och den funkar sisådär.
Den dör bort med jämna mellanrum. Man får öppna ett nytt projekt och "merga" in sina uppgifter igen men sen börjar IR-uppdateringen krångla.
Nu är det en beta, och den blir säkert bättre, men Handspring Treo som var mitt mobila alternativ känns inte längre så hett med tanke på prislappen kring 10 000SEK. (kostar 299$ i USA!!)

Jag undrar om det finns några bra alternativ som går ihop med OSX, gärna då med en telefon/kalenderdel som fungerar bra i sig?
Vad som helst utom Nokia. Har haft två stycken och bägge har displayerna gått sönder på.

MVH
PeterL

Jag skrev följande i en diskussion under programvaror:

Citat:

Någon som vet om det går synka adressboken eller kalendern i en mobiltelefon och t ex Entourage under MacOS X?

Funderar på att köpa en T39 innan de försvinner från marknaden (slutades tillverkas igår enligt Ericsson).

Har en PB Pismo och det skulle vara guld värt om det skulle gå att synka via IrDA mellan mobilen och PowerBooken.

Har inte fått något svar än, men förhoppningsvis bör det väl finnas ett eller annat sätt/programvara att få det att fungera. Man ska ju inte behöva köra VPC för att kunna synka mobilen med sin PB, eller hur?!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-17 22:33

Det har kommit ut nya modemscript i x till Ericsson T68 och T39. Med dessa ska man kunna surfa gprs med en Titan via ir. Dock går inte kalenderfunktionen att synca med mac. Tror ingen telefon har sånt mac-stöd överhuvudtaget..

// kimmo

1
Bevaka tråden