Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E-mail timer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något bra email program för att skicka ut email på specifika tider? D.v.s. jag skriver ett mail, och sätter tiden när det skall skickas. Sedan skall det skickas automatiskt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-11 09:25

Intressant fråga! Det är en funktion som jag alltid har saknat och som borde vara inbyggd i Eudora, Entourage och Mail.

Allra bäst vore om epostprogrammet talade om för servern att "OK, här kommer ett mejl till Putte Datanörd. Men du ska inte skicka det just nu utan först kl 18.00, fredagen sen 13 december 2002".

[ 11 December 2002, 09:35: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Eudora kan skicka mail på specificerade tider. Skriv brevet och alt-klicka på "Send" så får du upp en ruta där man kan ställa in precis när man vill ha det skickat.

Tack för det!

Bättre sent än aldrig!

Mail timer script= http://home.comcast.net/~themacgeek/0/0.html

Finns det ngt enklare sett att ta del av denna funktion?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-26 09:21

Det är iofs inte så svårt att sätta upp själv mha Automator och crontab. Jag gör det så ibland.

Jag har pratat med Nokia och Sony Ericsson om att de ska införa sms-timer i sina telefoner. Vad jag menar är att man skriver ett sms och väljer i kalendern när det ska skickas. Tänk vad smidigt om man ska påminna någon om något, gratulera på födelsedagar etc.

1
Bevaka tråden