Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med programuppdateringsfunktionen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-07-14 01:54

Hej!

Kan tillägga att jag är en alldeles ny macägare (en stolt sådan), från att ha kört PC under hela mitt datorliv - så att säga.
Riktigt fina grejer. Snyggt och framförallt funktionellt. PowerBook 15" Superdrive fick det bli.

Nu till problemet i alla fall. Jag blev sugen på att försöka få hem 10.4.2-uppdateringen men insåg då snabbt att programuppdateringsfunktionen inte fungerar överhuvudtaget.

Sedan jag laddade hem iPod-uppdateringen (var någon sådan) har programuppdateringen inte fungerat. När jag startar den står det bara "Letar efter nya program...". Jag har provat att ha igång datorn under hela natten, men ingenting hade hänt.

Som sagt; programuppdateringen har fungerat tidigare och min nuvarande version är 10.4.1 av tiger.

Är det någon som stött på samma problem?

_Stort_ tack på förhand!
//Filip

Testa att kasta preference-filerna för "software update".

/Användare/din hemmapp/Bibliotek/Preferences/ByHost/com.apple.SoftwareUpdate.000a95c41b64.plist
/Användare/din hemmapp/Bibliotek/Preferences/com.apple.SoftwareUpdate.plist
/Användare/din hemmapp/Bibliotek/Preferences/SoftwareUpdateCheck.plist

Software sparar även information i cache-filer. Kör programmet Cocktail och rensa cache-filerna. Eller rensa manuellt här:
/Bibliotek/Caches/com.apple.SoftwareUpdate
/Användare/din hemmapp/Bibliotek/Caches/com.apple.SoftwareUpdate

Du kan även testa att ta hem 10.4.2 som separat fil och se om felet löser sig efter uppdateringen är gjord.
http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/macosxupdate1042combo.html

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-07-14 11:43
Ursprungligen av Anders Täpp:

Du kan även testa att ta hem 10.4.2 som separat fil och se om felet löser sig efter uppdateringen är gjord.
http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/macosxupdate1042combo.html

Det gjorde det för mig.....

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-07-14 21:13

men, kanon!

jag laddade hem .dmg-filen av uppdateringen och nu har allt sparkats igång igen. tack så mycket för all hjälp hörrini!

//F

1
Bevaka tråden