Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Epson drivrutin + Tiger

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem att skriva utfallande sedan jag installerade Tiger. Har ringt Epson ett antal gånger och får olika svar varje gång.

När jag lägger till fler skrivare låser sig datorn och jag får hålla ner power knappen för att stänga av.
När jag sedan startar datorn ser allt rätt ut men det går inte att skriva ut med 1290 (utfallande).

Hoppas på att någon har en lösning för detta problem.

Jag har själv en 1270 och det verkar vara samma problem med den. Epsons hemsida hänvisar till något som heter Gimp-print. Men i deras forum kan man utläsa att det inte går så bra med Tiger. Det framgår också på Epsons hemsida att dom trodde att det inte skulle bli några problem med Tiger, så nu har dom väl blivit tagna på sängen.
Jag kör fortfarande Mac OS 9 på min gamla G3:a. Jag har funderat på att köpa en ny Imac G5 och då får jag kanske samma problem.
Min idé är då att intallera drivrutin för skrivaren i läge Classic tills Epsons drivrutiner är uppdaterade. Jag vet ju inte om detta går, alltså att datorn hoppar över i läge Classic när drivrutinen för skrivaren finns i detta läge. Jag har ju ingen erfarenhet av OSX ännu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-14 15:40

Ja, det är stora problem med Epson-drivrutiner på 10.4. Jag vet inte om man ska skylla på att Epson inte uppdaterat dem eller på att Apple gjort en OS-uppdatering som får massa saker att sluta fungera ...

När jag får problem med mina Epson-drivrutiner brukar det lösa sig om jag väljer "Nollställ utskriftssystemet" och sedan lägger till skrivaren igen, men de problem jag hade var inte så allvarliga som era ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-15 13:26

Epson har alltid varit dåliga på att uppdatera sina drivar, framförallt om produkten är några år..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-15 14:47

Min produkt (Stylus C86) är några veckor gammal ...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-15 15:07

Det enda sättet jag har fått min Epson SP 925 att skriva ut utfallande, är via programmet Epson Photo Quicker. Detta finns att hämta på Epsons drivruitinsida för skrivaren. Man måste även lägga till drivrutinerna för Maximum och No margins m. fl. i Skrivarinställning. Lägg till/ Fler skrivare... / Markera skrivaren och välj Page setup: All. I detta läge hänger sig Skrivarinställning för mig med men det räcker med att tvångsavsluta programmet så blir det bra ändå.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-23 09:51

Vänner!

Jag ser att ni ramlat på samma dilemma som jag efter Tiger-installationen. Men misströsta ej - bot finnes! Kanonbra, jag fick min antika A3+ EPSON bläckstråleskrivare att spinna som en katt!

Smurfa in på http://gimp-print.sourceforge.net/

"High quality drivers for Canon, Epson, Lexmark, Sony, Olympus, and PCL printers for use with Ghostscript, CUPS, Foomatic, and the Gimp."

Lista på skrivare som stöds:
http://gimp-print.sourceforge.net/p_Supported_Printers.php3

Både Mac & Windows. Lycka till!

1
Bevaka tråden