Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Log and capture

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-14 12:45

Jag håller på att tanka in material från ett band där jag hade tänkt att dela upp innehållet i bandet i olika projekt. Jag använder FCP HD 4.5 som redigeringsprogram.

Men när jag har tankat in det första avsnittet i ett projekt och sen hade tänkt att välja att tanka in ett annat avsnitt i ett annat projekt så vill "log and capture" bara lägga in material i det första projektet som jag startade med.
Om jag i "Log Bin" ikonen trycker ny bin så kommer det bara en ny bin i det projektet som jag startade med. Kan man inte välja vilket projekt man vill tanka in material i?
Självklart kan jag starta upp FCP igen och tanka in ett annat projekt men måste man göra det? Eller ska man tanka allt i ett projekt och sedan föra över klipp i andra projekt?

I Avid verkar det som systemet är betydligt enklare att strukturera upp vid intankningen.

Vore tacksam om lite hjälp!

MVH
Patrick

Senast redigerat 2005-07-14 15:57
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-14 17:46

Trägen vinner jag har löst det själv, rena slumpen att jag kom på det.

Det var ju bara att i browsern där projektmapparna finns välja vilken den projektmapp man ville tanka in klipp att högerklicka på musen i browsern och välja "set logging bin".

Det var himla smidigt ändå!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-15 09:50

Ha, jag satt precis och pratade om detta med en kille igår. Vi kom väl fram till det - FCP´s system är rel. smidigt när man väl funnit funktionen, men någon "guide" i Log & Capture rutan borde finnas.

1
Bevaka tråden