Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur konverterar jag mail och adressbok TILLBAKA till PC?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejhopp!

Det har uppstütt en situation där jag blivit tvungen att byta ut en Mac G4 arbetsstation mot en PC. Macen ska numera stü hos mig och en kollega tar över en PC ... Men problemet är att jag nu müste flztta övr mail och adressbok frün Outlook Express 5.2 för Mac till motsvarande pü PC. Man kan konvertera adressboken till nüt kommasepererat tjafs, som förvisso inte verkar gü att importera pü nüt vettigt sätt vare sig i Outlook Express eller i Outlook pü PC. Mailen verkar inte gü att exportera alls - eller högst i liknande form.

Typ, vad gör jag dü? Kanske nügon som varit tvungen att ta itu med samma problematik som kan ge nügot hett tips. Hade uppskattats väldigt!

Stort tack pü förhand - och sü passar jag pü att ursäkta mig för alla märkliga "ü" som förstüs ska vara ett "a" med en kringla över ... och en del "z" kan ocksü ha blivit "y" och tvärt om, eftersom jag inte tzckt kunna lära mig skriva ordentligt pü ett tzskt tangentbord (pü en PC). Men det är en annan historia.

Alltsü - stort tack pü förhand. Hoppas pü snart svar.

///Daniel

Okej ser ut som att jag kan fü Mail att exportera vCards, men PC:n är förstüs för korkad för att kunna läsa filen - vare sig jag exporterar alla kontakter pü en güng eller de olika adresserna sepereat. Varken Outllok eller Outlook Express tycker om dem. Vad göra?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-15 11:07

Du kan göra konverteringen med hjälp av Thunderbird:

http://www.mozilla.org/products/thunderbird/

Thunderbird använder exakt samma filformat på alla plattformar.

Vad har hänt med dina å, ä och ö?

Kalas! Ska prova det! Tack sü mycket.

Sitter pü en tysk PC utan svenskt tangentbordsstöd. Lite förvirrande. Ber om ursäkt för detta.

Üter tack. Provar genast!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-15 14:32

Men det är ju bara att ändra tangentbordsinställningarna.

Jo, jag vet Lite irriterande att behöva ändra pa alla datorer jag arbetar med. Har svensk tangentbordsuppsättning pa min egen laptop iaf.

Thunderbird verkar inte fungera särdeles bra för det här. Kan bara importera frün komasepererade textfiler och det blir bara goja, hur än jag lüter ställa in exporten - far bara med namn och kanske nün annan uppgift, men ingen e-mail. jälper i vilket fall som helt mig inte att komma vidare till Outlook Express pü PC:n som varken förstür in eller ut av alla de format jag försökt mata den med ... Ser ut som om jag für ge upp med det här. Word pü PC:n kunde i alla fall fa fram informationen fran det vCard-bibliotek jag lzckades skapa med Macs Mail. Alltid nagot ...

1
Bevaka tråden