Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket RAM för X?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-03-19 12:15

Undrar hur mycket RAM-minne som krävs för att köra OSX ordentligt. Jag har för tillfället 768MB RAM i min QuickSilver 733MHz och systemet flyter på ganska bra. Nu har jag lite pengar över och undrar om man kan förvänta sig någon hastighetsökning om man stoppar i lite mer minne? Funderar på om jag kanske ska bygga ut minnet fullt ut. 1.5GB RAM vs 768MB RAM, någon skillnad tror ni? :rolleyes:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-19 12:25

Du kan kolla hur mycket din hårddisk får jobba med minnet under dina förhållanden. Kolla den här tråden.

Personligen tycker jag att du verkar ha rätt mycket minne, men det beror ju på hur du jobbar.

• Oregistrerad
  • 2002-03-19 12:51

Jag har bestält en 933:a med 512 mb är det aldeles för lite?
Bör jag köpa en 512 mb till för att det ska funger bra ( har tänkt att köra lite hemvideo på burken med iMovie).

Det räcker gott o väl..

jag kör en pb 400 med 512mb i ram flyter på alldeles utmärkt med os x

• Oregistrerad
  • 2002-03-20 09:15

Det låter bra då spar jag minna slantar eller köper något annat kul

Det bästa sättet att ta reda på hur mycket minne man behöver är ju faktiskt att kolla hur mycket av minnet man redan använder! Det är ju lite onödigt att traska iväg och göra våld på privatekonomin genom att köpa 512 MB extra om man ändå inte använder det befintliga... Dra igång terminalen och kör top - då får man statistik på hur mycket minne som används!

[ 20 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Samuel Kvarnbrink ]

1
Bevaka tråden