Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nero för Mac, vad hände?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Oktober 2000 lät det så här:

Nero Burning ROM for MAC: NeroMax
Posted by ZiSE on Wednesday 11 October - 16:05 - Source:
Submitted by: hank
Source: http://www.CDRInfo

"...Ahead Software GmbH have announced their entry into the Apple Macintosh CD Recording application market. NeroMAX will be available from October, and will feature the same ultra stability and advanced CD Recording that has made Nero Burning ROM such a success in the Windows environment. NeroMAX can record most common CD formats including both HFS and ISO data, audio, video, hybrid, mixed mode, and CD Extra. Importantly the discDup, or copy, feature, allows for the backup of other CD’s.
As well as supporting the standard Macintosh interfaces, NeroMAX will be fully compatible with both USB and IEEE1394. For too long Macintosh users have been denied a real choice in CD Recording applications. From October 2000 NeroMAX is set to provide that long awaited alternative. For further information please visit our web site at www.nero.com, or contact Jenny Menhart at [email protected].."

Men vad hände? Har fortfarande inte sett någon sådan grym applikation. Jag gjorde en sökning på nero.com och fick fram 5 dokument som innehöll ordet NeroMax. Alla var copyrightdokument som förklarade att namnen Mac, iMac bla bla var copyrightade av Apple.
Inte ett jota om något annat.

Någon som hört nått?

Version 1.1.7 låg på en dator som jag köpte, men jag har aldrig fått det att funka med min brännare. Det finns en update som jag inte har testat (version 1.68) som skall ge stöd för 24/32x brännare.

Programmet ser/såg väldigt lovande ut.

[ 04 December 2002, 16:39: Meddelandet ändrat av: Excelsior ]

• Medlem
  • 2002-12-04 17:18

NeroMAX är egentligen en relablad version av B´s Recorder GOLD. Som under en kort period på 90-talet var den enda Mac-programvara som klarade att skapa VCD:er. Tyvärr är den helt värdelös numera och än sämre i NeroMAX versionen.

Den är iofs mest poppis i Japan

BHA

Fick svar på mitt mail som jag skickade dom på Nero. Tog bara 2 dagar att få svar. Inte så illa ändå.

Hello David, (JAG HETER JU DANIEL!!!!)

Thank you for your email and for your interest in our product.

Unfortunately our homepage isn´t up-to-date yet, so that you couldn´t read
about NeroMAX. NeroMAX is already available and can only be ordered directly
from us (not in our webshop) and costs US$ 40.
I attached an info sheet about NeroMAX where you can see if it comes into
question for you.

Should you wish more information, do not hesitate to contact us.

Regards

Yasmin BERNDT

Nero, the master of pre-mastering.

http://www.nero.com

Ahead Software AG phone: ++49 (0)7248 911 800 (direct line)

Im Stoeckmaedle 18 fax: ++49 (0)7248 911 888

76307 Karlsbad email: [email protected]

Germany

Här är pdf:en, som för övrigt in hjälpte direkt. Funkar den i X:an? Ingen aning...inväntar svar... Här är den!

EDIT: Fixade länken

[ 06 December 2002, 13:48: Meddelandet ändrat av: Daniel Eriksson ]

Finns ingen PDF där

Jodå, men jag hade bara stavat fel
Nu e länken fixad.

Jag mailade tillbaka och skrev att jag inte alls tyckte att den där PDF:en förklarade någonting. Vad är det för OS X-stöd t.ex.? Sedan så frågade jag om han kunde försöka övertyga mig om varför jag ska köpa NeroMAX istället för Toast Titanium. Hans svar var inte ens ett försökt till att övertyga mig (se svaret nedan). Jaja.
Well, här kommer svaret i alla fall.

"Hello Daniel, (Jippi, nu stavade han mitt namn rätt)

Thank you for your email.

The info sheet should have answered your questions.
NeroMAX works from MacOS 7.5, but it doesn´t support MacOS X.
I´m not able to convince you because you have to decide whether NeroMAX fits
to your needs or not.
That´s why I sent you the info sheet."

[ 06 December 2002, 13:55: Meddelandet ändrat av: Daniel Eriksson ]

1
Bevaka tråden