Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bibliotek + spellistor borta efter uppdatering till 4.9

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-20 23:05

Hej!
Jag har just uppdaterat till itunes 4.9. Efter installation startade jag programmet och finner att samtliga spellistor är borta och biblioteket är tomt. Programmet har återgått till default-inställningar av nån anledning. Stor katastrof! Jag vill ha tillbaka mina spellistor med all statistik mm...
I hopp om att mina gamla inställningar inte skulle skrivas över stängde jag av datorn med tvång efter denna fasansfulla upptäckt. I min itunesfolder finns följande:

/iTunes Music/all musik i sina foldrar

/iTunes Music Library.xml

/Previous iTunes Libraries
iTunes 3 Music Library
iTunes 4 Music Library
iTunes 4 Music Library (Old)

Jag vet inte vad som fanns i den förut, men jag prövade att öppna (old) med samma resultat som ovan.

Min dator är en PB G4 550 som kör OS 10.3.9

Kan någon hjälpa så blir jag mkt glad.

Det hände mig med,jag fick importera om all musik. Sen när jag pluggade i ipoden säger itunes nåt om att det är nån annan lagringskatalog. Blir tvungen att synka om all musik på ipoden. Upptäcker sen i bilen att iTrip spellistan är borta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-21 19:00

Är "Previous iTunes Libraries" en mapp som iTunes 3 Music Library,
iTunes 4 Music Library och iTunes 4 Music Library (Old) ligger i? Då förstår jag att den gått tillbaka till default-inställningarna. "iTunes Library"-filen ska ligga direkt i iTunes-mappen och ingen annanstans. Prova stäng av iTunes och lägg ut den sebnaste "iTunes Library" direkt i iTunes-mappen.

Ta en kopia på de filerna innan du börjar leka.

1
Bevaka tråden