Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Börja med en begagnad Mac?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2005-07-22 11:34

Jag har länge funderat på att köpa mig en Mac, nu sitter jag med ett helt hus fyllt av PC-datorer som rullar med olika smaker av Linux. till saken hör också att jag jobbar som utvecklare/konsult, och där pekar trenderna på att man nog bör ha grundläggande kunskaper i OSX i alla fall om man vill kunna svälja hela "icke windoze" segmentet, och det vill man förstås

Så.. funderra på att köpa en billig beg maskin att börja med för att sedan om det är så bra som jag tror (och hoppas) köpa sig en riktig bärbar att släpa runtr och vara lycklig med

Hur bör praktiskt systemkraven vara för att kunna köra OSX med ngn rättvisa? Jag menar, visst kan jag köra Debian Linux med KDE på en gammal PII:a men det är sannerligen ingen behaglig upplevelse...

Tacksam för lite råd

• Medlem
  • 2005-07-22 12:36

Min rekommendation är att tänka Giga. Har du minst en Ghz och en GB, så får du en bra upplevelse av OS X. Det funkar bra med hälften också, men då är det ganska långt ifrån optimalt.

Om du har ett Radeon 9700, eller bättre, så får du en del extra prestanda också.

• Oregistrerad
  • 2005-07-22 16:29
Ursprungligen av stfm:

Min rekommendation är att tänka Giga. Har du minst en Ghz och en GB, så får du en bra upplevelse av OS X. Det funkar bra med hälften också, men då är det ganska långt ifrån optimalt.

Om du har ett Radeon 9700, eller bättre, så får du en del extra prestanda också.

Jag håller med stfm. Giga är en bra lägsta nivå. Kolla oxå att det sitter ett hyffsat grafikkort i den oxå!

/jensa

• Oregistrerad
  • 2005-07-22 16:00