Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pro Tools hjälp Hilfe bitte!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-22 23:23

Hej alla proffs!
Kan någon hjälpa mig med ett problem. Min tjej har en powerbook och har köpt m-box med pro tools, hon sitter ute i skärgården just nu och ska spela in men när hon startar programmet så kommer det upp en ruta som säger att filer eller programmet redan används att hårdvara (jag har bara hört problemet per telefon och kan inte komma med så mycket detaljer)

Hon har avinstallerat programmet och installerat om det och allting men samma problem dyker upp.

Är det någon som har en aning om vad det är som är fel och hur man ska gå till väga?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-03 13:22

Jag tror, OBS TROR att jag fått det felmeddelande ifall jag haft uppe iTunes/Quicktime etc och lyssnat med mBoxen som ljudkort. Stäng av alla andra program och öppna Pro Tools så borde det lösa sig. Se i alla fall till att inget annat program kör ut ljudet genom mBoxen sammtidigt.

Hoppas det löser sig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 14:24

Ja det låter som att det är upptaget av nåt annat program. Antingen bara avsluta alla andra program eller gå in och välj det interna ljudkortet på alla program som skulle kunna ha ändrats.

1
Bevaka tråden