Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grubblande runt switch till iBook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-23 07:53

hej jag hoppas att detta kommer på rätt forums del..jag satt och pillade på min kompis ibook för några dagar sen och fassnade rätt ordentligt. satt och grubblade igår och bestämde mig för att det nog blir en 12" 800mhz..men jag grubblar lite på hur det kommer att kännas efter att ha haft en p4 2,4 till en 800 mhz, jag vet om att dom arbetar på helat andra sett men endå?, kommer jag att tycka att det går slött tror ni?..nu vet jag absolut ingenting om mac så det kommer att komma en hel del nybörjarfrågor om jag bytar .här kommer min första: vet någon om min hercules tft kommer att gå att koppla in till den?

Du kan ju köpa en 1.2 jiggahärtschare. Tryck i en extra jiggabajt Kingston (eller annat bra märke) så kommer det nog inte att kännas segt, tror jag.

800 meggahärtsch var väl förra revisionen av iBook, eller? Men du kanske funderar över att köpa begagnat.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-07-23 20:32
Ursprungligen av Redglittercoffin:

800 meggahärtsch var väl förra revisionen av iBook, eller?

Förrförra. De släppte en 1,07 GHz mellan dem.

Och förresten, om du skaffar en bildskärmsadapter så kan du säkert koppla in din tft-skärm. iBook verkar ha en mini-DVI utgång för detta ändamål.

Du kan ta en titt på specifikationerna här:
http://www.apple.com/se/ibook/specs.html

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Och förresten, om du skaffar en bildskärmsadapter så kan du säkert koppla in din tft-skärm. iBook verkar ha en mini-DVI utgång för detta ändamål.

Du kan ta en titt på specifikationerna här:
http://www.apple.com/se/ibook/specs.html

Om du själv läser på länken du skriver ser du att det bara är en vga-utgång.

Ursprungligen av Rickard A:

Om du själv läser på länken du skriver ser du att det bara är en vga-utgång.

Förlåt. Det ska aldrig hända igen.

:rolleyes:

...och om du ska köpa en ny; vänta ett tag till. iBooken har inte uppdaterats på 10 månader och kommer nog uppdateras när som helst.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-23 20:20

oj tack för svaren..nja det blir en beg för runt 5 tusen eftersom att jag ska köpa en nikon d70 också och jag är bara student så det blir att köpa allt begangnat även om det så bara är en liten sladd ..hade tänkt att köra photoshop och reason3 samt protools på den som mest..är det ett köp jag kommer ångra om jag ska köra dessa programen? och kan man använda cinema displayn på den?

mvh!

Ursprungligen av hosse:

oj tack för svaren..nja det blir en beg för runt 5 tusen eftersom att jag ska köpa en nikon d70 också och jag är bara student så det blir att köpa allt begangnat även om det så bara är en liten sladd ..hade tänkt att köra photoshop och reason3 samt protools på den som mest..är det ett köp jag kommer ångra om jag ska köra dessa programen? och kan man använda cinema displayn på den?

mvh!

Reason och ProTools kan nog funka skapligt men se till att skaffa en extern firewire-hdd som snurrar i minst 7200 varv/minut. Annars blir det inte många kanaler.. iBookens hdd (4200 varv/min) är för långsam för att köra ProTools-mixar av anständig storlek, tror jag. Investera gärna i mer minne. Så mycket du har råd med. Jag har hört att folk har haft problem med no-name minnen så satsa på en kvalitetsmärke, typ Kingston.

1
Bevaka tråden