Det som hände var att jag stängde av datorn och när den var av drog jag ur kontakten utan att först stänga av hårddisken via on/off bak på den.
Nu gjorde jag en recover på dmg filen och hittade allt så jag har fått tillbaka exakt allting.
Kanske skulle göra denna tråd till en fast för hur man skall göra om det hände någon annan!
Här kommer en sammanfattning hur jag gjorde för att lyckas få tillbaka allt när man som jag t.ex råkar dra ur sladden eller strömmen går och strukturen på hårddisken går sönder:
1. Får man inte upp hårddisken på skrivbordet, så datorn inte känner igen den eller att man får meddelande om att man måste formatera eller mata ut eller ignorera...
Gå in i skivverktyg välj gör avbild från skiva.. gör avbilden ej komprimerad eller skrivskyddad till en ny hårddisk.
2. När det är gjort så kolla att avbilden blivit lika stor som hårddisken är, har du en 160 Gb hårddisk skall avbilden också vara 160 Gb.
3. Använd Data Rescue X och gör en recover på avbilden .. det tar mellan 4-6 timmar om du har en 160 Gb hd där 90 gb används så det tar tid (men är väl värt för att få tillbaka sina filer)
4. När den är färdig så visar den alla filer.. och du kollar genom vad du vill ha och inte vill ha, kryssa för allt och sedan välj recover och spara ner detta på ett ledigt utrymme.
5. När du kollat att alla filer funkar kan du formatera om hårddisken och lägga in OSX samt dra över de filer du behöver, sedan har du ett fungerande system som det var innan förhoppningsvis
Om inte avbilden går att göra så kan man formatera disken med osx och välja (radera inte data) då kan man hitta filerna också... men när jag gjorde det så fann jag inte mitt bibliotek och där finns ju en hel del filer som mail och annat man vill ha tillbaka.. så en avbild är det bästa!
Genom att göra en avbild och använda avbilden att söka på så förstör man aldrig själva hårddisken i sig. Hårddisken funkar direkt efter formateringen men att formatera är inte det första man skall göra.
Hoppas detta kan hjälpa någon annan i framtiden, om inte så till er alla och mig själv
GÖR BACKUP!!!!!