Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X på en PC

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare tjenare!
Ska köpa en ibook när dom updaterar dom..
Men det enda som gör mig osäker på detta köp är om jag gillar eller inte gillar att sitta vid
OS X... alla hyllar och är skitnöjda men änndå.. TÄNK om jag inte gillar det.. (konstig tanke, jo jag vet)
Jag satt och funderade lite och vips kom jag på!
Efter som jag inte har någon mac OS X vana eller likande så skulle jag gärna vilja känna lite OS X... så ja visst borde man kunna köra det via PearPC eller dom där likande programmen som emulerar...

Något tips?

• Medlem
  • 2005-07-23 17:16

Jag tycker du skall gå till en återförsäljare och känna på en mac med os x nån timme eller så..
Vist kan man få igång OS X via PearPC, men det går inte fort vad jag hört. Dessutom kräver det mycket till PC.

jo, problemet det finns typ ingen återförsäljare här där jag bor..
fanns en och han testa lite lite på en powerbook men var juh typ så jag inte han "smaka" änns på det..
så då tänkte jag köra det här hemma och kontrollera det lite..
gör inget om det går segt..
mest se hur allt funkar och så.

• Medlem
  • Öland
  • 2005-07-23 18:49

du bor ju i timrå, däromkring finns det många här på forumet, snacka med dem och se om du kan få leka med deras godbitar en stund...

//Filip

okej alla från timrå!
hojta till om jag får kladda på erat äpple!
hehe

Ha koll under lokala forumdelen så kan du komma på nästa macträff, då kan du få klämma på OS X med opartisk hjälp (till skillnad från butiker vill säga).

Installera PearPC tycker jag. Det är inte särskilt svårt. Du behöver dock MacOSX i iso-format, men det kan man ju få tag på på flera sätt...

http://www.pearpc.net/ har ett bra forum och en del bra länkar.

1
Bevaka tråden