Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra PC-program i Mac OS?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-23 19:28

Hej!

Jag funderar på att köpa den uppdaterade ibooken när den kommer (på tisdag hoppas vi alla!).
Vad jag undrar är hur det funkar med att köra windowskompatibla program på macos?
Finns det någon bra pc-emulator eller är det bara att ge upp dessa program.
(detta är program jag använder i plugget och som skulle vara bra att ha med sig till ibooken).

tack på förhand!

Virtual PC finns, + några mer, men vad jag vet så är alla sega att använda..
Kan inte namnet på andra emulatorer, kolla på versiontracker.com i MacOSX avdelningen.

• Oregistrerad
  • 2005-07-23 20:46

Finns säkert liknande program för Mac OS, både att köpa och open-source. Vad behöver du?

• Oregistrerad
  • 2005-07-24 11:38
Ursprungligen av palb:

Finns säkert liknande program för Mac OS, både att köpa och open-source. Vad behöver du?

Anatomisk atlas, t.ex. sobotta på cd-rom...

finns wordfinder? Behöver medicinska ordböcker också nämligen.

• Oregistrerad
  • 2005-07-24 12:17

DET var en bra fråga. Fast kanske. Är väl ganska vanligt med mac i dessa kretsar (vad jag vet).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-24 12:21
Ursprungligen av ALi:

Anatomisk atlas, t.ex. sobotta på cd-rom...

finns wordfinder? Behöver medicinska ordböcker också nämligen.

Ring och fråga någon systemmänniska på Karolinska institutet. De har mycket Macar. Virtual PC funkar ju alltid. Nya WordFinder 8 Professional finns för Mac.

• Oregistrerad
  • 2005-07-24 21:01
Ursprungligen av Mondo:

Ring och fråga någon systemmänniska på Karolinska institutet. De har mycket Macar. Virtual PC funkar ju alltid. Nya WordFinder 8 Professional finns för Mac.

Det viktigaste är just wordfinder...jag menar vem behöver anatomi

Kan man köra dosbaserade program i mac? (skjut mig inte! )

Ursprungligen av ALi:

Kan man köra dosbaserade program i mac? (skjut mig inte! )

Inte rakt av. Men med t ex Virtual PC ska det oftast inte vara några problem.

• Oregistrerad
  • 2005-08-04 19:29

En dum fråga kanske. Ska köpa en Mac mini i nästa vecka men har precis börjat spela Rome - Total War på min PC och har blivit rätt fast i det. Går det att köra Pc spel genom virtual PC på en mac?
Kan tänka mig att det skulle ta rätt mycket minne och dator kraft. Men är det tekniskt möjligt?

Ursprungligen av Cappachino:

En dum fråga kanske. Ska köpa en Mac mini i nästa vecka men har precis börjat spela Rome - Total War på min PC och har blivit rätt fast i det. Går det att köra Pc spel genom virtual PC på en mac?
Kan tänka mig att det skulle ta rätt mycket minne och dator kraft. Men är det tekniskt möjligt?

Rent tekniskt: Ja. Praktiskt: Nej, inga hyfsat moderna spel.

1
Bevaka tråden