Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office v.X

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade Office v.X igår, men råkade skriva fel namn när jag startade programmet. Skulle skriva Familjen Edwardsson istället för mitt eget namn, Peter Edwardsson.
Avinstallerade då programmet och installerade på nytt. Men trots det så står det Peter Edwardsson vid uppstarten av programmet. Får inte upp någon dialogruta där jag kan skriva in rätt uppgifter igen.
Kan man ändra detta i någon fil i MacOS X-djungeln? Eller, ve och fasa, måste man installera om hela systemet, vilket jag inte tänker göra.

Testa att slänga filer som börjar med com.microsoft.* och mappen Microsoft som finns i mappen [din hemkatalog]/Library/Preferences.

/p

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-22 09:14

Microsoft Office Uninstall. Finns på cd skivan. Ta bort och installera igen.. Enklaste sättet.

/glemme

Citat:

Microsoft Office Uninstall. Finns på cd skivan. Ta bort och installera igen.. Enklaste sättet.

Testa detta igår och startade om datorn och installerade pånytt. Men det stod fortfarande mitt namn och ingen möjlighet att ändra.

Citat:

Testa att slänga filer som börjar med com.microsoft.* och mappen Microsoft som finns i mappen [din hemkatalog]/Library/Preferences.

Ska testa detta när jag kommer hem.

Det sistnämnda fungerar garanterat...dvs ta bort prefsfilerna

Jag är inte så säker på att det fungerar med att ta bort prefs filerna, jag har förmig att jag har flyttat ett office från en mac till en annan och det registrerade namnet följde med. Jag kopierade inte några som helst library filer...

Man jag kan missminna mig...

Nope... det hjälper inte att kasta prefsfilerna.

Sök i Sherlock på allt som har med Microsoft att göra, sortera ut det som tillhör Office och kasta det. Akta er för att inte kasta något som har med Explorer att göra eller något annat Microsoft program.

Om man kastar allt som tillhör Office så finns det väl knappast någon anledning att datorn skulle komma ihåg vad du skrev in första gången då du registrerade programmet.

Fick det att fungera

Men vet inte vad som gjorde att det fungerade, för jag hittade inga com.microsoft.* filer. Förmodligen försvann alla filer som jag behövde ta bort, i samband med att jag använde det avinstallationsprogrammet som följde med Office v.X.

Så nu har jag rätt namn på Office-paketet

1
Bevaka tråden