- sigdarve
- Medlem ●
- Uppsala
Ja, men vi har faktist en tråd som måste gå vidare(orkar inte länka, leta dit själv )
Karta:
99mac Forum-
Apple-Programvara-
Övrigt -
QuickTimes ljud la av huxflux?
Nu är det nog bäst att du sparkar igång Big Bertha igen MCB, annars kommer vi att posta en massa meningslöst trams här på 99mac. Det skulle ju var synd på ett så seriöst forum.
För att inte tala om hur elaka vi kan bli ...
Hallå där!
Nu är jag nere i Malmö. Åkte 06.30 imorse och hann besöka både Christian Åhs i Jönköping, Joakim Ståhl i Bankeryd och Hugin i Malmö innan klockan var 17! Inte dåligt att boka in tre 99mac:are på en dag.
Hursomhelst är det upp till Arvid att åka till serverhallen och klicka i rutorna så att vi kommer åt servrarna via terminaltjänsten, hade inte en aning om att den var avstängt som default på win2k3 server.
Hursomhelst är det upp till Arvid att åka till serverhallen och klicka i rutorna så att vi kommer åt servrarna via terminaltjänsten, hade inte en aning om att den var avstängt som default på win2k3 server.
Det var det jag misstänkte, men jag tordes inte säga något
Hittade ett skript för några måndar sedan som löser det remote. Kräver så sett att man har verifierar sig som administratör först. Om maskinerna ligger med i samma domän är det inga problem, annars så får man mappa upp en enhet som administratör mot maskinen där man vill aktivera TS.
http://cwashington.netreach.net/depo/view.asp?Index=1008&ScriptType=vbscript
//JD
å f-n, Arvid, där är ju jag!* Då får jag allt sätta mig på min Crescent och sno iväg till Tjockholm och kryssa lite idag då. Annars så blir ni nog sura
*Heter faktiskt så.
God morgon (gäsp) ....
Dags att dra på sig arbetskläderna.
Får du nåt målat egentligen? Du är ju jämt här! Själv skall jag sova ett par timmar till, serru!
sen skall jag jobba näst sista dagen innan semestern, vettu.
Får du nåt målat egentligen? Du är ju jämt här! Själv skall jag sova ett par timmar till, serru!
sen skall jag jobba näst sista dagen innan semestern, vettu.
Ibland får jag gjort skitmycket
Idag blir det mindre .... min slav ringde och ville börja nio istället.
Fördelen med att vara egen
Kommer du vara här på semestern då sigdarve ¿ ..Det är den stora frågan serru'
* Om man skulle ta tåget till stockholm och kryssa i rutor kanske *
Dagens ord är:
Fruntimmer
Fruntimmer är ett ofta något ohövligt ord för kvinna. Men
så har det inte alltid varit. År 1780 skrev Stockholms
Posten om att "avancera från Qvinfolk till Fruntimmer".
Ordet är känt i svenskan sedan 1560, och kommer från det
lågtyska vrouwentimmer. Efterleden timmer har ingenting
med trästockar att göra. I gammal svenska kunde timmer
också betyda rum. Och det är därifrån ordet kommer.
Fruntimmer användes från början om frustugor och
kvinnogemak. På 1700-talet började så ordet användas
kollektivt om gemakets kvinnor. Och sedan om förnäma
enskilda kvinnor i allmänhet. Ordet dam kom senare att
ersätta samma bruk.