Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac eler PC som student i Kina

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-26 00:11

tjena
ska ner å plugga i kina i höst men e osäker på om ja ska ta med mac eller pc ner.
Föredrar mac fast har hört att det kan innebära problem eftersom mac visst inte
används i någon större utsträckning där nere? ( i förhållande till pc iaf)
dvs svårt att få service, mjukvara, tillbehör etc. ? nån som har information?

tackar,
Niklas

• Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-07-28 18:00

absolut ingen mac. tyvärr så är mac knappt befintligt i asien förutom i japan, (hongkong, sydkorea)

sen självklart kan du ta med macen, du kan säkert få allt att funka o.s.v. men som om du får problem med att folk inte kan konvertar filformat m.m så sitter du där.
Jag hade tagit med en pc även ifall jag föredragit macen...sorry

• Medlem
  • Täby
  • 2005-07-29 09:12
Ursprungligen av mitra:

absolut ingen mac. tyvärr så är mac knappt befintligt i asien förutom i japan, (hongkong, sydkorea)

sen självklart kan du ta med macen, du kan säkert få allt att funka o.s.v. men som om du får problem med att folk inte kan konvertar filformat m.m så sitter du där.
Jag hade tagit med en pc även ifall jag föredragit macen...sorry

Tjaa, det beror ju på vilka filformat man ska använda.. om dom kör tex office så behöver man inte ändra någonting i filerna... även bilder fungerar utmärkt.. det gäller bara att ha programvara som fungerar tillsmmans med filerna på mac:en...

Det enda som kanske kan vara jobbigt är att få service, det vet jag ingenting om i asien.
Ta med mac:en och imponera på kineserna

• Medlem
  • Lund
  • 2005-07-29 10:54

djuster vart ska du åka? Det finns ju en apple hemsida på kinesiska och det är väl troligt att det finns butik och service i Beijing, Shanghai och kanske Hongkong. Man kanske kan ringa Apple och fråga?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-30 22:02

Lite OT, men ändå. AppleInsider har en artikel med rubriken "Apple seeks retail space in China":
http://www.appleinsider.com/article.php?id=1208

1
Bevaka tråden