Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenhet av bucklor i Powerbook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lyckades igår med konststycket att ge datorn (Alu Powerbook) en mindre men ack så störande buckla i nedre vänstra hörnet. Funktionsmässigt inga som helst problem vad jag kan se. Undrar dock om någon annan fått bucklor och prövat att knacka ut dessa? Är det svårt att ta sig in på insidan av chassit i en Powerbook och framför allt, hur beter sig materialet av att böjas fram och tillbaka? Vill ju inte göra mer skada än nytta.

Har Protection Plan men förmodar att den inte täcker vare sig olyckor eller skönhetsfel.

Senast redigerat 2005-09-16 00:17

Jag har en buckla i nedre högra hörnet, men har aldrig funderat på att knacka ut den. Det är ett gott mått på kvalitet att det blir bucklor och inte sprickor. Bra att Apple övergav plasten i powerbooken. Min gamla svarta var full av småsprickor.

jag hade en knöl på min 12" pb. bara att öppna burken å bända ut. funkade skitbra. sen ska det ju se använt ut.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-27 10:36

Jag har en irriterande liten buckla till vänster om styrplattan. Skulle faktiskt vilja åtgärda den. Följer tråden med spänning...

Senast redigerat 2005-07-27 11:05
  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-27 11:15
  • Medlem
  • Täby
  • 2005-07-27 12:08

Jag har lyckats stöta i nånting när jag haft datorn i väskan även om den ligger väl skyddad, förstår inte hur det gick till men hörnet vid batteriet på min pb 12" sticker ut typ 1mm mer än vanligt på sidan och är intryckt 1mm på framsidan... syns knappt men jag vet att det finns där... mycket irriterande. Får se om jag vågar göra någonting åt saken, borde ju vara relativt lätt då det bara är att plocka bort batteriet för att komma åt bakom.

1
Bevaka tråden