Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Logitech MX1000 vill inte ladda!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

min logitech mx 1000 har plötsligt slutat att vilja ladda upp sig när jag sätter den i laddaren.. vet någon vad detta kan bero på? tacksam för svar!

Jag pratade just med Logitech-supporten i ett annat ärende men passade på att vädra logitechmössens accar då jag sett oroväckande många postningar om just mx1000-mössen. Killen på supporten upplevde inte att det här skulle vara något mx1000-specifikt problem, det skulle snarare vara vanligare på tidigare modeller. Eftersom det är 5 års garanti på mx-tusingarna så var det bara å gå till återförsäljaren eller kontakta logitechsupporten. Dom sade sig inte vara omöjliga i såna här ärenden. En tröst i mörkret kanske.

Dom tidigare modellerna hade man iallafall möjligheten att byta ut batterierna "LR06" mot andra med bättre kapacitet i och med den nya MX1000 så går inte det, en tröst är då garantin på fem år men för en annan som har supit bort kvittot så återstår att köpa en ny...;)

• Medlem
  • Täby
  • 2005-07-27 08:47

Du har kollat så att det inte sitter nått skit på musen eller laddaren där dom ska få kontakt med varandra, brukar vara väldigt känsligt... ta en tops o rengör med aceton eller likande på metalldelarna...

Har 3st mx1000 och alla fungerar klockrent hittils förutom att ibland e det småglapp när man ska ladda... får ta upp o sätta i musen 1-2ggr innan den börjar. (har en på jobbet och 2 hemma)

1
Bevaka tråden