Tack.. vi trodde vi fått total härdsmälta båda två och var dom enda på jorden som inte fattade ett så "enkelt" program. Det stör mig oerhört när folk som är duktiga på att knåpa ihop tekniska lösningar automatiskt tror att dom är experter på användbarhet, gränssnitt, osv.
Jag köpte en gång ett program som heter Book-It, och som för ihop alla bokmärken från alla webbläsare till en enda fil, raderar eventuella dubletter, och sedan kopierar den filen tillbaka till samtliga läsare. Ett lysande program, men med ett tillvägagångssätt som var fullkomligt obegripligt och knapppar med texter som bara förvirrade. Varje gång jag skulle köra programmet, ungefär varannan månad, så satt jag och strulade nån timme innan jag skickade mail till utvecklaren så han fick skicka tillbaka en instruktion.
Till slut blev jag så trött på eländet att jag skrev ett långt (men ganska vänligt) mail till honom och redovisade alla idiotierna i programmet. Han blev störtsur (förstås), men efter några månaders korrespondens började han fatta hur korkat han lagt upp det. Nu har han fixat dom mest kryptiska detaljerna, men fortfarande drar jag mig för att använda programmet eftersom man har en gnagande känsla av att man gör fel hela tiden...
Detta om detta.
Vi laddade i alla fall ner Iconographer (tack f länk), men blev inte klokare på det. Å andra sidan testade vi inte särskilt mycket. Men vi lyckades till sist klämma fram ett par hyfsade små-ikoner med IconBuilder som får duga tills vidare. Men fattar fortfarande inte hur man gör en 128 x 128....
Danne