Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oordning i menyraden

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-26 21:58

Kan man påverka ordningen på ikonerna i menyraden? Sen jag installerade Tiger så ligger de i "fel" ordning. Klockan ligger tex i mitten.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 22:02

Man kan väl flytta runt dom om man håller nere cmd?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-26 22:14

Tackar!

Ursprungligen av Kristjan:

Man kan väl flytta runt dom om man håller nere cmd?

Tyvärr inte tredje-parts-ikonerna, men väl de som installeras av Systemet.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 23:03
Ursprungligen av leonardo:

Tyvärr inte tredje-parts-ikonerna, men väl de som installeras av Systemet.

Där ser man. Jag har bara klockan och volymen. Sparsamhet är en dygd.

  • Medlem
  • 2005-07-26 23:17
Ursprungligen av leonardo:

Tyvärr inte tredje-parts-ikonerna, men väl de som installeras av Systemet.

Jag kan flytta runt mina menumeters hur jag vill?

Hmm, kan man få " on 00.19 " att visa " ons 27 juli 00.19 " i stället? På nåt vis? Träligt att klicka på klockan 20 ggr om dagen för att se vilken datum det är...

Ursprungligen av sjovall:

Hmm, kan man få " on 00.19 " att visa " ons 27 juli 00.19 " i stället? På nåt vis? Träligt att klicka på klockan 20 ggr om dagen för att se vilken datum det är...

Blir väl att gå tillbaka till OS 9 då... Ibland var det bättre förr.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-27 06:41
Ursprungligen av sjovall:

Hmm, kan man få " on 00.19 " att visa " ons 27 juli 00.19 " i stället? På nåt vis? Träligt att klicka på klockan 20 ggr om dagen för att se vilken datum det är...

Med det lilla programmet MenuCalendar (finns en gratisversion vill jag minnas) kan man definiera hur datumet ser ut precis som man vill.
Sen brukar det räcka att kolla på datumet nån gång per dag för att sedan ha koll på det resten av dagen. Du får minnesträna litegran...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-27 06:51

En annan följdfråga:
jag har en PB 12". Utrymmet på menyraden är därför rätt begränsad. Det finns vissa menyelement som är väldigt bekväma att ha på vid vissa tillfällen (tex modemanslutning när man är ute och reser, Airport när man är vid ett sånt nätverk). Därimellan skulle man gärna gömma undan dem. För dessa är det dock bökigt att hitta till på/av-knappen. Man måste rota i systeminställningarna.

Jag tänkte att ett AppleScript borde kunna göra jobbet. Dessvärre klarar inte Manusredigeraren att spela in något sånt pss som den gjorde i OS9 och tidigare. (Sitter på 10.3 nu). Är det någon som vet hur ett sådant script ser ut?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-27 22:43
Ursprungligen av pichia:

En annan följdfråga:
jag har en PB 12". Utrymmet på menyraden är därför rätt begränsad. Det finns vissa menyelement som är väldigt bekväma att ha på vid vissa tillfällen (tex modemanslutning när man är ute och reser, Airport när man är vid ett sånt nätverk). Därimellan skulle man gärna gömma undan dem. För dessa är det dock bökigt att hitta till på/av-knappen. Man måste rota i systeminställningarna.

Jag tänkte att ett AppleScript borde kunna göra jobbet. Dessvärre klarar inte Manusredigeraren att spela in något sånt pss som den gjorde i OS9 och tidigare. (Sitter på 10.3 nu). Är det någon som vet hur ett sådant script ser ut?

Det vore ju fint om ikonerna ändrades efter vilken nätverksplats man valt. Kanske inte är så avancerat?

1
Bevaka tråden