Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express med D-Link Router

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-07-27 17:59

Har bredbandsanslutning till en trådlös router (D-Link 614+) ett nätverkskort (D-Link 650+) i min PC. Köpte en Airport Express idag och försöker koppla ihop detta utan framgång. Med Airport Express:en i uttaget kör jag Airport Setup Assistant men när denna startas får jag felmeddelande "An error occurred while trying to use the wireless networking system". Airport Setup Assistant hittar inte mitt trådlösa nätverk. Något jag måste ställa in på min router för att Airport Setup Assistant:en ska se den. I manualerna hänvisar de alltid till en Airport basstation men det ska ju fungera med en en vanlig router också.
/Dan

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 16:28

Har du provat ringa apple supporten?

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-08-05 21:41
Ursprungligen av mellberg:

Har du provat ringa apple supporten?

Jag har precis samma problem. Jag *har* pratat med Applesupporten. De skickade ut ett nytt nätverkskort med MasterCardet som gisslan. Det blir ingen skillnad för mig.

Två rum från Min Dlink 824VUP, så har min iMac ingen kontakt med Routern.

Nästa steg var att köpa en Dlinkantenn till Routern, med hopp om att iMacen skulle få kontakt. Men icke.

Om jag har iMac:en i samma rum som routern så har jag två av fyra böjar.

Någon som känner igen vårt problem? Någon som har löst det för sin del?

Detta låter lite svajigt men jag har hört via en kollega att detta ska gå (tror det var en dlink 624 och AP expr), men att det var ganska krångligt! Om jag minns kopplade man ihop dlink-routern och AP expr med kabel först.

Kanske detta ger ngn ledtråd:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040916072616868

Man kan utöka ett trådlöst nätverk med expressen även om basstationen inte är en Airport Extreme alltså? Låter perfa, läste på Apples hemsida om det och förstod det som att det bara gick om man hade ett airp. extreme-nät innan.

"AirPort Extreme och AirPort Express kan bara utöka räckvidden hos ett trådlöst AirPort Extreme- eller AirPort Express-nätverk." (taget från http://www.apple.com/se/airportexpress/)

Men tänker man logiskt så borde det ju funka iom att det är 801.11g standard.

1
Bevaka tråden