Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hur får jag in adresser från Netscape 6.2 till Adressboken i 10.2?
På något sätt fick jag för mig att kontaktfilen "impab.mab" skulle vara i LDIF-format, men det verkar inte vara fallet. Då hade det ju varit en baggis. Tyvärr har jag ingen befintlig LDIF att jämföra med så jag har ingen aning. Dokumentationen säger (naturligtvis) inget om export och "Address Book Export" fungerar inte på någon av filerna.
En omväg skulle vara att synka mot en Palm och sedan tillbaka via iSync, men det känns som för mycket onödigt arbete.
quote:Skapades ursprungligen av: ML: nu har jag inte Netscape men går det inte bara att dra kontakterna ut på skrivbordet, skapad det inte då ldif?
Det verkar inte så. För att förtydliga; Netscape 6.2 rullar på 9.2.2. Att dra ut på skrivbordet skapar bara ett urklipp/textrad med namnet och e-postadressen. Ingen formaterad textfil som skulle kunna vara en LDIF.
Jag vill inte slänga in något Netscape på den fräscha OSX-installationen utan vill plocka informationen ur filerna på OS9-datorn.