Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iBook (sommar '05)

Tråden skapades och har fått 691 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av miska:

det visar sig att den fem-teckniga koden är internationella stads-koder.

Där ser man. Jag antar att det är uppbyggt 2 + 3, dvs 2 tecken för land och 3 för stad. Undrar om SEUME är Umeå?

Edit: En snabb googling visade att den teorin stämde bra.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-08-04 22:14

jepp nu är iaf ibooken på utskick från malmö till hässleholm. så om hässleholms posten sköter det rätt så är den väl här imorgon..
känns som när man var liten och bara längta tills nästa dag nästa dag var då givetvis julafton/födelsedag

men men som sagt är beredd på att den kommer på måndag annars.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-04 18:29

Grattis Adrian B

Jag lider med dig Panic.

Nu har det hänt lite här men inte så mycket senaste infot.

04 aug 05 booking slot obtained CNSHA50
03 aug 05 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai
03 aug 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
01 aug 05 handover at supplier CNSHA50
01 aug 05 Picking confirmed, EDI received CNSHA50
01 aug 05 Consignment Booking received from supplier CNSHA50

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-04 20:14

Jernberg > Gissa om man är avundsjuk om du får din i morgon

Adrian B > Det är beräknat att de ska överlämna enligt sökning på Onsdag. Du kan se när du ska få din iBook om du kollar i tabellen längst till höger ETA är en förkortning för Estimated Time of Arrival, eller på svenska beräknad ankomsttid. så om det nu är som Jernberg säger så tar ju TNT det lungt med våra paket.

Ursprungligen av what:

Adrian B > Det är beräknat att de ska överlämna enligt sökning på Onsdag. Du kan se när du ska få din iBook om du kollar i tabellen längst till höger ETA är en förkortning för Estimated Time of Arrival, eller på svenska beräknad ankomsttid.

Jo, jag känner till det, ETA för min har varit 8 augusti (måndag alltså) på Apecodes sidor, men jag har inte vågat lita på det. För det första vet jag inte om det var ETA till Europa, till TNT, till Sverige, till Umeå eller till min dörr. För det andra kan det ju uppstå grejer på vägen. Till Umeå brukar det ibland ta en dag extra, dessutom. Och för det tredje finns det ingen ETA hos TNT.

Ursprungligen av what:

Hur många av er ska sedan upgradera minnet till er nya ibook?

Jag ska köpa mer jag också. Funderade på att beställa från Dustin. Fast jag snålar nog tyvärr, pga av en tajt budget, och tar endast 512 MB extra.

Nu har jag fått en rad till hos TNT, alltid kul...

04 Aug 2005 20:56 Eindhoven Shipped From Originating Depot

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-04 20:22

Hur många av er ska sedan upgradera minnet till er nya ibook? Jag ska skramla till 1Gb sticka och plugga i. Att köpa minnet direkt hos apple struntade jag i eftersom det var så dyrt. De nya ibooken har väl också annat spec på minnet från förra modelen?

Hmm, min iBook gjorde visst en kvällsutflykt till Eindhoven, men är nu tillbaka i Arnhem igen. Det kanske är bra nattliv i Eindhoven?

05 Aug 2005 00:01 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
04 Aug 2005 20:56 Eindhoven Shipped From Originating Depot
04 Aug 2005 15:19 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
04 Aug 2005 15:09 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 01:30
Ursprungligen av Adrian B:

Hmm, min iBook gjorde visst en kvällsutflykt till Eindhoven, men är nu tillbaka i Arnhem igen. Det kanske är bra nattliv i Eindhoven?

05 Aug 2005 00:01 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
04 Aug 2005 20:56 Eindhoven Shipped From Originating Depot
04 Aug 2005 15:19 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
04 Aug 2005 15:09 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Han/hon var givetvis och spanade in PSV:s försäsongsträning.

Han ville såklart gå på legendariska metalfestivalen Dynamo Open Air. Lite visste han att festivalen är nerlagd sen ett par år tillbaka… Själv var jag på festivalen 1995…
Jag tror att han tröstade sig på Dynamo Café, som tydligen finns kvar. Jag tror att ni kommer att dra jämt ändå!
http://www.dynamo666.nl/modules/news/

Min iBook kom till Gbg kl 4 i morse. Lookin' good!

Ursprungligen av Adrian B:

Hmm, min iBook gjorde visst en kvällsutflykt till Eindhoven, men är nu tillbaka i Arnhem igen. Det kanske är bra nattliv i Eindhoven?

05 Aug 2005 00:01 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
04 Aug 2005 20:56 Eindhoven Shipped From Originating Depot
04 Aug 2005 15:19 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
04 Aug 2005 15:09 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 08:24

05 aug 2005 06:45 Malmo Out For Delivery
05 aug 2005 06:45 Malmo Import Received
04 aug 2005 14:01 Malmo Import Received
03 aug 2005 19:02 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
03 aug 2005 19:00 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
31 jul 2005 03:18 Suzhou Shipped From Originating Depot
30 jul 2005 14:19 Suzhou Consignment Received At Transit Point

dvs, jag borde få den idag.. out for delivery liksom
//miono

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-05 08:45
Ursprungligen av miono:

dvs, jag borde få den idag.. out for delivery liksom
//miono

Glöm nu inte att ta lite bilder så vi andra kan vara avundsjuka hela helgen!

Ursprungligen av what:

Glöm nu inte att ta lite bilder så vi andra kan vara avundsjuka hela helgen!

Jag lovar! Kvällen är reserverad åt att fota iBook. Vad ska man annars göra en fredagkväll liksom?

Ursprungligen av miono:

dvs, jag borde få den idag.. out for delivery liksom

En till som kommer att få den idag, ser det ut som. Då är det kanske så många som 4 pers som (förhoppningsvis) får den idag om jag räknat rätt.

Ursprungligen av Jernberg:

Han ville såklart gå på legendariska metalfestivalen Dynamo Open Air. Lite visste han att festivalen är nerlagd sen ett par år tillbaka… Själv var jag på festivalen 1995…
Jag tror att han tröstade sig på Dynamo Café, som tydligen finns kvar. Jag tror att ni kommer att dra jämt ändå!
http://www.dynamo666.nl/modules/news/

Åh, en hårdrockande iBook, det är mera min stil!

Ursprungligen av Jernberg:

Min iBook kom till Gbg kl 4 i morse. Lookin' good!

Grattis! Jag håller lite motvilligt tummarna för att den ska levereras idag

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-05 08:43
Ursprungligen av Adrian B:

Hmm, min iBook gjorde visst en kvällsutflykt till Eindhoven, men är nu tillbaka i Arnhem igen. Det kanske är bra nattliv i Eindhoven?

Man blir lite orolig när din ibook åker sånt fram och tillbaka har de problem med att hitta Umeå?

Ursprungligen av what:

Man blir lite orolig när din ibook åker sånt fram och tillbaka har de problem med att hitta Umeå?

En lite mera seriös gissning (men bara en gissning ändå) är att det var en annan del av min beställning (jag har beställt ett externt tangentbord och en AirPort Express också) som kanske levererades från Eindhoven till Arnhem där min iBook ligger och väntar på att beställningen ska bli fullständig innan den går vidare norrut.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 11:45
Ursprungligen av Adrian B:

En lite mera seriös gissning (men bara en gissning ändå) är att det var en annan del av min beställning (jag har beställt ett externt tangentbord och en AirPort Express också) som kanske levererades från Eindhoven till Arnhem där min iBook ligger och väntar på att beställningen ska bli fullständig innan den går vidare norrut.

Ja, det stämmer Beställer man fler varor från Apple så dyker dessa upp som separata poster i TNT:s system. Jag har varit med om att tillbehör till en dator försenat hela leveransen, eftersom TNT inte levererar förrän de fått alla varor som hör till beställningen.

/Fredrik

Ursprungligen av Fredrikb82:

Ja, det stämmer Beställer man fler varor från Apple så dyker dessa upp som separata poster i TNT:s system. Jag har varit med om att tillbehör till en dator försenat hela leveransen, eftersom TNT inte levererar förrän de fått alla varor som hör till beställningen.

Ah... Ja så går det är man är snål och vill passa på att utnyttja den fria frakten. Men den är ju påväg i alla fall, antar att jag får min iBook nångång under början av nästa vecka.

Tusan att jag skulle få en iBook som var fotbollsintresserad, vi kommer ju inte att dra jämt är jag rädd...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-08-05 08:58
Ursprungligen av nikce:

Men jag råder dig definitivt att sätta i en 512:a istället. Ett par hundra spänn till liksom…
1-giggarna anser jag dock vara oproportionerligt dyra, dom är ju typ tre ggr så dyra som EN 512:a. Visst, hade jag s***it pengar så...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-08-05 11:16

Kunde inte hålla mig så jag ringde TNT nu och dom sa att efter kl 13 så kommer budet att knacka på Woho, sitta vid sin första MAC och surpla kaffe en fredagskväll, det ni, nu är det nästan så jag har glömt av mitt ex. Sweet!

Det ser ut som att jag VANN!!! Sitter och skriver detta på min alldeles nyanlända iBook 12". Cool grej är att vi har wifi-LAN här på jobbet, och redan under första bootningen kände iBooken av vårt trådlösa nätverk, så jag skrev bara in koden och bang så var jag ute på nätet. Zero configuration!

Bilder kommer dock senare ikväll då jag inte har kamera på jobb. (dessutom vet ju alla hur den ser ut ändå…)

Yay!!

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-08-05 11:30
Ursprungligen av Jernberg:

Det ser ut som att jag VANN!!! Sitter och skriver detta på min alldeles nyanlända iBook 12". Cool grej är att vi har wifi-LAN här på jobbet, och redan under första bootningen kände iBooken av vårt trådlösa nätverk, så jag skrev bara in koden och bang så var jag ute på nätet. Zero configuration!

Bilder kommer dock senare ikväll då jag inte har kamera på jobb. (dessutom vet ju alla hur den ser ut ändå…)

Yay!!

gratulerar.. sjäålv sitter man här och hoppas att budbilen kanske kommer närsom

Ursprungligen av Jernberg:

Det ser ut som att jag VANN!!! Sitter och skriver detta på min alldeles nyanlända iBook 12". Cool grej är att vi har wifi-LAN här på jobbet, och redan under första bootningen kände iBooken av vårt trådlösa nätverk, så jag skrev bara in koden och bang så var jag ute på nätet. Zero configuration!

Bilder kommer dock senare ikväll då jag inte har kamera på jobb. (dessutom vet ju alla hur den ser ut ändå…)

Yay!!

Grattis!!!

Hoppas bara min kommer idag, annars blir jag galen

10.4.2 är förinstallerat. Är det något mer ni vill veta?

Skärmen känns bra! Jag har dock inte tillräcklig erfaranhet av äldre iBooks skärmar för att kunna avgöra om den numera är bättre eller likvärdig.

Ursprungligen av Jernberg:

Det ser ut som att jag VANN!!! Sitter och skriver detta på min alldeles nyanlända iBook 12".

Grattulerar till segern! Hur var det, exakt när la du beställning och ändrade du nån konfiguration? (det står säkert tidigare i tråden, men nu blev jag lat för den här tråden har växt väldans... )

Ursprungligen av Adrian B:

Grattulerar till segern! Hur var det, exakt när la du beställning och ändrade du nån konfiguration? (det står säkert tidigare i tråden, men nu blev jag lat för den här tråden har växt väldans... )

Tack!

Jag la ordern förra fredagen, på förmiddan. En BTO 12" med 80 GB HD, annars inget extra. Den skeppades i måndags från Kina.

Attans vicken piffig maskin det är! Hoppas att ni andra får era också - bums!!

Ursprungligen av Jernberg:

Tack!

Jag la ordern förra fredagen, på förmiddan. En BTO 12" med 80 GB HD, annars inget extra. Den skeppades i måndags från Kina.

Attans vicken piffig maskin det är! Hoppas att ni andra får era också - bums!!

Hur luktar den då
Sägs att ibooken ska dofta underbart när den e ny!

Ursprungligen av Jernberg:

Jag la ordern förra fredagen, på förmiddan. En BTO 12" med 80 GB HD, annars inget extra. Den skeppades i måndags från Kina.

Det var som tusan, då gick det väldigt snabbt för mig. Jag beställde min BTO 12" med 100 GB hårddisk samma dags om den lanserades, dvs på tisdagskvällen.

Bevaka tråden