Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerMac G4 DA vaknar ej ur deep sleep

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-07-28 20:15

Efter att ha installerat Sonnets Serial ATA PCI-kort, vägrar min skärm (Apple) att vakna till liv igen efter vila (både automatiskt och manuellt), jag måste starta om burken. Jag har ATI 9800Pro. Min fråga är om det kan bero på en bugg i OS X 10.3.9 eller vad? Är det möjligt att Tigern kan "bota" det? Kan det vara fel på PCI-kortet?

Är jag ensam om mitt problem??

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-07-29 22:12
Ursprungligen av BoP:

Efter att ha installerat Sonnets Serial ATA PCI-kort, vägrar min skärm (Apple) att vakna till liv igen efter vila (både automatiskt och manuellt), jag måste starta om burken. Jag har ATI 9800Pro. Min fråga är om det kan bero på en bugg i OS X 10.3.9 eller vad? Är det möjligt att Tigern kan "bota" det? Kan det vara fel på PCI-kortet?

Är jag ensam om mitt problem??

Kan nu så smått börja svara min egen fråga. Det har visat sig att Sonnet köper kortet från SeriTek. Jag kontaktade dom om mitt problem. Mitt problem är tydligen vanligt, hos G4 Digital Audio, och SeriTek har uppmärksammat problemet. De ringde mig ikväll, de ska återkomma. Hoppas på en lösning

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-07-30 00:14
Ursprungligen av BoP:

Kan nu så smått börja svara min egen fråga. Det har visat sig att Sonnet köper kortet från SeriTek. Jag kontaktade dom om mitt problem. Mitt problem är tydligen vanligt, hos G4 Digital Audio, och SeriTek har uppmärksammat problemet. De ringde mig ikväll, de ska återkomma. Hoppas på en lösning

Har nu svaret! Mitt kort är tillverkat 2003. De gamla korten fungerar inte i G4 DA, på det sättet att just deep-sleep inte fungerar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-30 09:28

Det är tyvärr så med många PCI-kort. Flertalet USB-kort, och en del billiga Firewire-kort, funkar inte med djupvila. Alltså, processorn osv vilar men fläktarna i datorns nätdel fortsätter att snurra.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-07-31 12:32
Ursprungligen av Mondo:

Det är tyvärr så med många PCI-kort. Flertalet USB-kort, och en del billiga Firewire-kort, funkar inte med djupvila. Alltså, processorn osv vilar men fläktarna i datorns nätdel fortsätter att snurra.

Har ett Smartdisk USB2 PCI-kort, när kortläsaren (SanDisk) är anslutet, så sover hela datorn vidare, med Sonnet är det "bara" skärmen som sover vidare. FirmTek rekommenderade detta:

Here is the card model that I highly suggest you to get

http://www.store.yahoo.com/firmtek/sata1ve2plus2.html

We also ofer with a bundle system
http://www.store.yahoo.com/firmtek/sata1ven2p2.html

1
Bevaka tråden