Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN funkar ej som det ska!?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-31 15:06

jag har haft problem med min MSN rätt så länge nu. jag kan logga in och så precis som vanligt men när jag har varit inne ett tag så loggar den ut mig och en ruta kommer upp där det står "systemet är inte tillgängligt för tillfället, så du har loggats ut från MSN Messenger".
någon som har nån aning om vad det är som är fel? har provat att avinstallera och ta hem det igen men den är fortfarande konstig... alla andra program funkar precis som de ska.
vore väldigt glad om någon kunde hjälpa mig!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-07-31 16:15

Om du kör med Microsofts version så föreslår jag att byta, finns tonvis med bättre versioner som tex Adium X och aMSN.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-03 12:25

har nu provat både Adium och aMSN. föredrog aMSN men det fanns dock en LITEn nackdel med det.. jag såg ej när folk ville skicka mig filer utan fick bara ett meddelande när de avbröt. nåt tips på om man kan fixa det? men nu använder jag Adium iaf..
tack för tipsen!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-08-03 12:33

Vad föredrar du med aMSN? Låt dig inte luras av Adiums grundutseende. Snudd på ALLT går att designa precis som man vill ha det. Prova t ex lite olika stilar på meddelandefönster och kontaktlista om du inte gjort det!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-03 12:39

nackdelen med adium är ju att maxhastigheten att skicka/ta emot med är typ 3kbs

Ursprungligen av xtimmyx:

nackdelen med adium är ju att maxhastigheten att skicka/ta emot med är typ 3kbs

Jag har hört att MSN inte går på ett öppet protokoll och det är därför som alla knock-offs går så väldigt söligt.

För övrigt sa ju MS-tanten på Steve Jobs keynote att pyttemjuk snart skulle släppa en ny version av MSN messenger för att visa goodwill eller nåt. Den kanske funkar lite bättre.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-08-03 15:54

Visst är det en ny MS-klient på gång. En av de största nyheterna den här gången är att man kan ha en egen visningsbild... Förra gången var det "bättre integration med Office". Saker som voice/video chat, spel eller googlesökning får man se i stjärnorna efter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-11 03:35

ok, jag har ändrat mig. Adium är bättre men det är fortfarande frustrerande att det går så otroligt långsamt att skicka/ta emot filer. annars är det hur bra som helst!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-11 17:17
Ursprungligen av Hlinsan:

ok, jag har ändrat mig. Adium är bättre men det är fortfarande frustrerande att det går så otroligt långsamt att skicka/ta emot filer. annars är det hur bra som helst!

Kanske ska testa det nya MSN? Stabilare än förut, snyggare, bättre fildelning, vissnigsbild (som borde vart där för minst ett år sen!)

Ursprungligen av adzam 1:

Kanske ska testa det nya MSN? Stabilare än förut, snyggare, bättre fildelning, vissnigsbild (som borde vart där för minst ett år sen!)

Jag har också haft problem med att MSN version 4.x loggade ur mig automatiskt i tid och otid. Version 5 verkar dock mycket stabilare på den punkten. Klart värt en uppdatering bara därför!

  • Oregistrerad
  • 2005-08-11 19:14

Intressant. diskussion det här. Mitt Adium bråkar också duktigt med fildelning. Men i övrigt tycker jag det är så briljant så jag svimmar nästan.

Bästa chat-klienten jag haft på dator. Bortsett från fildelningen då..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-13 19:16

så, nu har även den nya versionen av MSN införskaffats. alla problem som jag hade med det förut verkar som tur är vara lösta. sitter faktiskt och byter mellan den och Adium nu. om någon/jag själv ska skicka något som är större än 1MB byter jag till MSN och när överföringen är klar så byter jag tillbaks. om jag orkar hehe.. men jag håller nog nästan med om att Adium är bättre. fast man har ju vanan inne med MSN men nu funkar allr som det ska iaf.

1
Bevaka tråden