Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samlingstråd med nybörjar-info?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-31 15:46

Hej!

Är en blivande switcher och har hittat väldigt mycket matnyttigt här i forumet. Något som slog mig alldeles nyss när jag läste några olika trådar om hur man avinstallerar program från en Mac är att sådan riktigt grundläggande nybörjar-info lätt kunde samlas i en enda tråd.

Nu vet inte jag om det finns någon hjälp-fil i OS X där allt detta står, eftersom jag inte har skaffat min Mac än, men kanske kunde en sammanställning av kortkommandon, grundläggande filhantering och tips om internetsidor med sådan info vara något?

Och även om det finns på hundratals ställen på nätet, så kanske det kan finnas här också?

Kom ihåg: för en nybliven switcher är ingenting självklart!

MVH
/Andreas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-31 15:59

Det har påbörjats en sån mini-FAQ här på initiativ av acke, men jag vet inte exakt hur det har gått med den.

Den initiala tråden med frågor (och en del av svaren) finns här. Bra som utgångspunkt.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-31 16:05

Åhå! Då kanske man kan hoppas på en FAQ snart?

Ifall ni tar er tilltåls så kommer det en fristående sida snart.... Med massa matnyttig info för er switchare.

1
Bevaka tråden